Hej!

Ska koppla ihop en systemair K125 EC och styra den med en Östberg VRS 1U tyristor.

Fläkten kommer från fabrik med intern potentiometer som man kanta bort för att kunna styra externt. Nu är min fråga, hur kopplar jag in mig i fläkten?

När jag plockar bort potentiometern så lär jag behöva koppla ihop några av de tunnare kablarna för att få allt att fungera med externa styrningen?
 
  • Öppen elektrisk anslutningsbox med fläktens kablar och intern potentiometer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är tyristorn
 
  • En tyristor monterad på en vit monteringsplatta med reglage, tekniska specifikationer och anslutningsklemmar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hanohon skrev:
Hej!

Ska koppla ihop en systemair K125 EC och styra den med en Östberg VRS 1U tyristor.

Fläkten kommer från fabrik med intern potentiometer som man kanta bort för att kunna styra externt. Nu är min fråga, hur kopplar jag in mig i fläkten?

När jag plockar bort potentiometern så lär jag behöva koppla ihop några av de tunnare kablarna för att få allt att fungera med externa styrningen?
Du har ju en fläkt med EC motor då ska och kan du inte använda "tyristor". Du får skaffa en yttre potentiometer som du ansluter på samma sätt som den interna till plinten med blå-gul-röd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.