Har just rivit ut hela ekonomidelen (64m2) med tillbehörande betongplatta. Har fått offert på det mesta, men tycker ändå att mattläggaren lät dyr, men vad vet jag? Tänkte höra med er vad som låter rimligt...ca
Lägga uppvikt matta på golv i bastu med golvbrunn ca 3kvm, uppvikt matta på golv i toa med handfat ca 1,5kvm, och måla väggarna på toaletten. Matta på golv&väggar dusch/omklädning 4,8kvm med duschhörna med golvbrunn och sammanlagt 3 dörrar. Lägga klinkers i hall/groventre ca 14kvm. Lägga uppvikt matta på golv i pannrum/tvättstuga 5,5kvm med ett avlopp och ett flertal rör som går upp till fördelare.
Har fått en offert på 70k före ROT-avdrag. Nu är jag inte insatt i branschen, men tyckte att det lät dyrt. Det är ju över 100 mantimmar! Nu vill jag ju att det ska bli rätt och riktigt, men tyckte ändå att det lät lite dyrt. Lite fundersam över om det behövs mer än 1 gubbe på detta, eller behövs det 2??
 
Tror du behöver ta in fler offerter för att få en bild. Jag tycker priset låter rimligt, men jag bor i Stockholm. Själv betalade jag ca 70 efter ROT för golv o väggar (klick golv) på 80kvm....

Edit: exklusive själva materialet
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.