Nu har vi äntligen fått till det.. hoppas vi såklart.
Vi har ritat huset själva och har försökt få till ett klassiskt hus med en modern tappning. Det kommer ligga i utkanten på ett samhälle md ett hus som granne åt norr och bara häst och kohagar som granne åt söder. Det har styrt ganska mkt av rumsplacering och fönsterplacering.

Fasaden kommer bli i en grå ton, förslag på fin nyans tas tacksamt emot!
Taket blir svart och knutarna vita.

Vad tycker ni?
 
  • Bottenvåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övervåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad mot norr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad mot söder.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad mot väst.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad mot öst.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sektioner.jpg
Hur många är ni som skall bo i huset?
 
I dagsläget är det två vuxna och en ganska stor hund ;)
Men förhoppningsvis blir vi ju fler.
Vi har ingen bråska med att inreda övervåningen utan kommer flytta in på bottenplan först å ta övervåningen efter hand.
 
Kul med projekt!

Hur blir det om ni flyttar badrummet på överplanet tvärs över, i liv med det stora sovrummet? Allrummet, som det är ritat nu, kan kanske bli lite svårmöblerat och få mycket död yta i form av passager

Matplats i köket? Köksön ser ut att ta väldigt mycket plats.

Om ni flyttar öppna spisen till höger så går inte murstocken genom sovrummet.

Väggarna med dörrarna till de små sovrummen på överplanet, om ni flyttar väggarna till höger blir det naturligt utrymme för garderob i sovrummen. Fast ni kanske vill ha en öppen trappa?

Dörrarna till de små sovrummen, hur blir det om de öppnas utåt istället? Rummen är små och ytan som dörrarna sveper över är oanvändbar.

Dörren in i stora sovrummet blockerar förvaringen. Dvs dörren måste stängas för att komma åt förvaringen.

Lycka till!
 
Det jag lägger märke till är v-rum och kök. Antar att det är tänkt att ha ett matbord i vinkeln ut?

Detta gör v-rummet väldigt svårmöblerat om man tillexempel vill ha TV. Det jag hade gjort hade varit att förskjuta vinkeln en meter ungefär så att man får 2 väggar mot varandra, så att man kan ha soffa på 2100mm väggen och TV på väggen mot sovrummet. Det gör ingen större skillnad på sovrummet däruppe heller i min mening :)
 
Hemmakatten
Jag hänger upp mig på alla de olika fönstertyperna. Det är 5-6 olika på varje fasad. Det ger ett väldigt stökigt och rörigt intryck. Man brukar hålla sig till ett fåtal 2-3 olika typer av fönster just för att intrycket ska bli lugnare. Om du tittar på några arkitektritade hus så ser du skillnaden. Priset blir också billigare om man håller sig till ett fåtal fönstertyper.
 
Jag tror det blir väldigt trångt om ni ska bo två personer i ett sovrum på 9m2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.