Är på gång att skaffa cirkelsåg med styrskena och tänkte gå på en Bosch GKS 55+ med en FSN 1600 mm skena.
Kollade lite på Bosch egna tvingar till skenan, men 2 pack ligger på drygt 500 kr, finns det andra tvingar som passar skenorna?
 
Inget tips på alternativ direkt men jag skulle nog kolla priser på typ alternate.de på alltihop. Jag har köpt en del grejer från dom tidigare till priser som är väldigt bra. Har för mig att tvingarna ligger runt 300:- där och kan du spara lite på sågen och skenan också så kanske tvingarna nästan följer med gratis 😃 Jag kör dock min sänksåg utan tvingar och det fungerar utmärkt. Däremot om man ska fräsa behöver man definitivt ha tvingarna till skenan.
 
Det går att bygga själv ganska enkelt, såg nyligen ett inlägg här på förumet om hur man kan bygga om en snabbtving. Har själv byggt om två Biltema-tvingar men min metod kräver tyvärr svets, tror jag har en bild i mitt arkiv...
 
Gammal tråd, men skriver ändå några rader: Har själv en Metabo styrskena. Kollade runt lite då just metabos snabbtvingar var extremt dyra , typ 1000 styck. Visade sig att spåren är samma på Festool och Makita i vart fall (möjligen är detsamma med Bosch). Landade i en makita tving (795 för 2). Är dock inte helt övertygad om just Makitas typ efter att ha testat dem. Tycker de är lite omständiga.
 
V VideX skrev:
Är på gång att skaffa cirkelsåg med styrskena och tänkte gå på en Bosch GKS 55+ med en FSN 1600 mm skena.
Kollade lite på Bosch egna tvingar till skenan, men 2 pack ligger på drygt 500 kr, finns det andra tvingar som passar skenorna?
Jag har aldrig hittat några tvingar förutom Bosch egna som passar de trånga FSN-skenorna. Amazon.se har lite lägre lägre pris just nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.