Drömmer om att snygga till tvättstugan som jag inte tycker är så snygg.

Framförallt är jag sugen på att gömma tvättmaskin och torktumlare. Nån som vet/sett nåt snyggt?

Varmvattenberedaren försvinner troligen till förmån för en värmeväxlare (fjärrvärme).

http://img545.imageshack.us/img545/8728/d343btshq100h512w780mfi.jpg
 
Redigerat:
En grej kan ju vara att mura upp en stadig hylla så att både tvättmaskin och torktumlare kommer i arbetshöjd. Under har man parkerimg för rullvagnar som man har tvätten i, och över hyllor för tvättmedel mm. Funderar på att göra nåt sånt själv faktiskt.
 
Vad sägs om ett snyggt tyg att dölja utrymmet under skåpen med? Tvätt och tork är ju inte så fula i sig och de används ju också rätt ofta.
 
vimsan skrev:
Vad sägs om ett snyggt tyg att dölja utrymmet under skåpen med? Tvätt och tork är ju inte så fula i sig och de används ju också rätt ofta.
Är personligen allergisk mot förhängen och liknande som man förr kunde se i mycket enkla bostäder. Rent förfulande!
 
Har funderat på tyg faktiskt.

Tvätt och tork tycker jag är rätt fula att ha framme, de skulle jag gärna gömma undan också :(
 
Tvättmaskiner och torktumlare är vackra om man jämför med tygförhängen! Tyg fungerar väl bra om man vill ha 1800-talskänsla.
 
Köp nya vitvaror. Finns ju helt klart snyggare, samt ta bort klisterlapparna.
 
Köpte fullintegrerad torktumlare och tvättmaskin från asko, använde askos rostfria dörrar, men man skulle även kunna sätta på träluckor istället. Mellan tvättmaskinen och torktumlaren finns strykbräda och tvättkorg integrerade på samma sätt som tvätt och tork.
//Tobias
 
  • tvättstuga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefint tobbe111.
I synnerhet om man jämför med tygförhängen, som föreslagits här!
 
tobbe111 skrev:
Köpte fullintegrerad torktumlare och tvättmaskin från asko, använde askos rostfria dörrar, men man skulle även kunna sätta på träluckor istället. Mellan tvättmaskinen och torktumlaren finns strykbräda och tvättkorg integrerade på samma sätt som tvätt och tork.
//Tobias
Jättesnyggt d^_^b

Hoppas tanten inte ser den bilden :S
 
Det som erbjuds på marknaden inbyggt(Helintegrerat) är Asko som erbjuder både tvättmaskin och torktumlare för helintegrering. Sen erbjuder diverse märken tvätt/tork kombinationer. Sen har Miele halvintegrerad där panelen syns.
 
Ja det var snyggt! Får se om prislappen som sitter på är lika snygg :/
 
Nån som känner till andra lösningar med integrerade tvättmaskiner i skåp?
 
En annan lösning som tyvärr inte heller är helt gratis är att sätta hyllor, tvättpelare eller maskinerna på valfri höjd etc men sen använda skjutdörrar för att dölja både förvaring och maskiner. Det är tyvärr inte superbilligt heller men en snygg och praktisk lösning där man enkelt skjuter undan hela dörrarna när man jobbar i tvättstugan men sen kan dölja allting snyggt.

Finns på skånska byggvaror, Ikea m.fl
 
Bygg in dom istället för en pelare, det tycker jag gör mycket för helhelten. Här är en bild på ena hörnet av vår tvättstuga som jag gjorde i ordning i våras (bänken fortsätter på andra sidan tumlaren med skåp under). Snygga inbyggda maskiner skämmer inte om du frågar mig, dom är ju främsta anledningen till att man har rummet överhuvudtaget. Praktiskt är fräscht är A och O tycker jag, att gömma det man arbetar mest med är inte praktiskt.

http://www.gunneby.se/t-stuga.jpg

/Martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.