Har i dag rivit ut en garderob ur tvättstugan för att göra platts åt en ackumulatortank på 500L .
Nu funderar jag lite här på hur jag ska göra .
Tvättstugan har samma standard som badrum våtrum så därför frågar jag här .

Som synes på den bifogade bilden har jag ritat ett rött streck det är golvytan ca som ackumulatortanken kräver . Ska lägga några reglar i båtten typ 75x150 liggandes som bäryta och då höjs även golvet här 75 cm där tanken ska stå på och skulle sedan vilja ha våtrumsmatta över det och upp 10 cm på vägg .
Vill inte byta våtrumsmatta i hela badrummet det måste väll gå att skarva i hop ny matta med den gamla ? Detta kräver mattläggare antar jag .
De små markeringarna röd och blå prick är var matarledning och retur ska komma upp är det tänkt även dessa rör behöver säkras så vatten inte tränger mellan ned .

Kan man få en firma att göra detta lilla jobb ?
Råd önskas och synpunkter :)

Det ska alltså bli som det är på bilden . Nått som tanken står på likt garderoben gjorde fast det ska inte vara ihåligt och så vill jag ha matta uppepå med utifall läkage skulle uppstå i rör eller tank . Ja kanske matta på väggen med då !
6e8201144149P4f9c.jpg
 
Redigerat:
Och ja ;) Tvättbänken flyttar jag lite åt sidan här då då det som synes krävs mera platts :D
 
ja, det går att svetsa mattan. Prata med en mattläggare om en plastmatta duger som en underlag ... tanken kommer att väga mer en ett halv ton när den fylls med vatten ...
gaia
 
Joo den gör ju det :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.