Någon som har tvättstuga vägg i vägg med sovrum, tänker då en garderobsvägg med skjutdörrar. Så när tvätten är vikt och hängt in i garderoben i tvättstugan så kommer du åt den från sovrummet. Jag vet att det kommer leva om i sovrummet när man kör maskinerna. Men än så länge så kör vi inga maskiner när vi ska sova
 
Ska väl inte va nåt problem med ljud om man har en lite nyare maskin, de brukar va väldigt tysta. Exempelvis min Cylinda från 2015 är otroligt tyst, till å med under centrifugering. Mina två andra maskiner, en Whirlpool från 2006 å en Wascator från 1971 låter däremot mer, dom vill man inte ha nära sovrummet.
 
Svårt att hitta korglådor som går att dra ut åt båda håll, annars är det en kul ide.

Vi har badrum med tvättmaskin/torktumlare vägg i vägg med sovrummet, vanlig gipsvägg då, och störs inte av det. Kör ofta torktumlaren eller tvättmaskinen schemalagd så att den går igång efter att vi somnat och har aldrig vaknat av det.

Men det är nog helt beroende på hur känslig man är - bor dock i ett extremt tyst område utan trafik så inget som maskerar ljudet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.