Då jag är rejält trött på tvättställsblandare (engrepps) som börjar läcka efter ett par år undrar jag om man kan få tips om en blandare som både är billig och bra. Har köpt både dyra och billiga men dom börjar läcka ändå. Det gäller både dropp från pipen och mellan vred och blandare. Använder blandarna i ett vanligt hushåll. Har inte heller upptäckt några justeringsmöjligheter på de modeller jag haft. Tackar på förhand för informativa svar.
 
Hej!
Billiga blandare fungerar sällan lika bra som dyrare. Man får vad man betalar för...som vanligt... :surprised: Det gäller de "mellandyra" alltså för går man upp ännu mer i pris blir det mest "bara" design som tillkommer. Inget ont i det iofs. :p
Men har du problem med alla blandare som du provat så kanske du behöver se över ditt vatten?
Har du egen brunn kan det vara sand som förstör packningarna. Kalk är heller inte någon höjdare för funktionen...och det har vi ju gott om i Skåne på många ställen. :rolleyes:
Själva har vi FMM och de har fungerat bra i många år - trots egen brunn och kalk... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.