Bomber och granater! Mitt tvättställ har pajat och behöver köpa ett nytt likadant. Men vad heter modellen? Jag har försökt leta på svedbergs.se men hittar inget som stämmer överens. Jag skulle uppskatta om någon byggahus-detektiv (för såna vet jag att det finns) kan hjälpa mig. :) svedbergs.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Vid alla apsvansade smådjävlars löständer... ;)

Vad har hänt?

Tyvärr gissar jag att du får problem att hitta exakt lika porslin. En titt på Svedbergs hemsida berättar att denna modellen verkar ha utgått.

Bor du i egen regi (villa - bostadsrätt) eller hyr du ditt boende?
 
Tråkiga besked. Inte vad jag ville höra.
Bor i egen villa. Ovanför, som inte syns på bilden, är ett spegelskåp, där ena dörrens nedre gångjärn för närvarande är trasigt. Den hängde alltså endast i det övre gångjärnet, lossnade och krossade porslinet.

Vad är mina alternativ nu då? Kan det finnas motsvarande inbyggnadstvättställ (märke oväsentligt) eller åker jag på att byta ut hela underskåpet?
 
Krilleman
Underdel kontra tvättställ är ju olika beroende på modell och märke. Vilket då kan bli svårt att passa ihop ditt befintliga underskåp med ett nytt porslin av annat fabrikat.

Dock så säger jag inte att det är omöjligt. Det kan absolut gå, men jag tror det sparar dig en massa tid, pengar och provande genom bara köpa en komplett ny möbel.
 
Tack för snabb respons. Kanske lika bra att försöka hitta ett skåp med ställ med samma bredd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.