Hej har en tvättmaskin från 06 en siemens nånting och iaf så har gummit mellan trumman och luckan vet inte tror det kallas bälgen eller nått sånt fått en liten reva i sig som gör att vatten läker ut under maskinen.
hörde med siemens om reservdelar och den skulle dom ha 500 plus minst en tusenlapp för att skicka ut en tekniker för att byta, dock provade jag med att limma ihop med ett gummilim från en lluftmadrass och det funkade...ett tag.. men det verkar luckras upp på nått sätt.. dock funderar jag på om det finns nått annat typ av lagning man kan göra själv? Funderar om jag ska byta den själv, dock är jag osäker på hur den fäster mot trumman då det inte riktigt gåår att se utan att skruva isär hela maskinen...
 
vulka i hop revan med en laglapp för moped/mc slang brukar funka
 
Göran.W
Det är ganska lätt att byta bälgen men tålamods krävande för det är trångt och lite bökigt att få fast den nya inne i maskinen.
Ta av locket så ser du hur den sitter fast och det är det ända du behöver skruva av för att byta den.
Inte behöver du skruva isär hela maskinen.
Är du normal händig klarar du byta den med en lagom mängd svodomar.
Ibland underlättar det att byta när maskinen ligger på rygg.
Lite diskmedel på bälgen är inte fel när den ska på där inne.
Annars är det som El_-micke rep grejer till moped/mc slang som gäller.
 
Redigerat:
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Göran.W
Fronten behöver man inte lossa.
Jag har bytt ett antal på jobbet och det går hur bra som helst med den kvar om man lägger maskinen på rygg så får man några cm extra att jobba på iom trumman faller ner en liten bit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.