Typiskt!!!>:(

Nu pajade vår tvättmaskin och jag har allt annat än lust att lägga pengar på det just nu. Nåja, någon där ute som kan tipsa om en billig och bra maskin. Jag hade planerat att köpa en Miele någon gång i framtiden så en bra maskin som håller 5år iaf. Helst Energi klass A
 
Totte_S
Vi har en Whirlpool och den har funkat prickfritt i två år nu, åtminstone en maskin per dag, och inga tendenser till strul ännu. Enda som hänt var att luckan blev lite skev när jag råkade sätta mig på den när den stod öppen ???
Ja dessa maskiner finns det ju vanligtvis sådär 28 modeller av vid varje tidpunkt man tittar så att uppge den modell vi har är nog meningslöst, slutade nog att säljas ett par veckor efter vi köpte den till förmån för nästa modell ;D
Tvättar ni mycket, typ om ni har ett barn eller flera, skulle jag skulle satsat på en maskin av ett vettigt märke, Bosch, Whirlpool, Electro Helios eller nåt sånt, även om nin planerar byta upp er. Man vill inte gärna stå utan maskin över julhelgen bara för man sparat en tusenlapp vid inköpet...
Inte gärna något av de nya östeuropeiska eller italienska, har dålig erfarenhet av dessa... till och med säljaren avrådde från sina egna produkter
 
Cylinda har "alltid" ansetts som ett mycket bra märke. Helt osexigt men grymma på tvättmaskiner. Kolla tester på råd & röns websajt, jag kan ge mej 17 på att de ligger i toppskiktet.

Edit. Kunde ju inte låta bli att kolla på råd och röns websajt - det visade sej stämma rätt bra att Cylinda är ett bra tvättmaskinsmärke:
http://www.radron.se/upload/tabeller/2003/nr_9/031031_tvattmaskiner.pdf
 
Cylinda om det inte finns, Åk någon annanstans.

3 cylinda på trettio år. Den sista inköpt pga av flytt och inte att den föra var utsliten
 
:)

Ok, då vrider vi blickarna i den riktningen.

Tack för alla tips.
 
Totte_S
Varför inte gå på en Miele direkt då, Cylinda tillhör inte direkt budgetalternativen? Men jag kanske missförstod syftet från början ???
 
Ja, eller kolla blocket. hittade flera två-tre år gamla Cylindor... bra budgetval om man inte riktigt kan slanta upp 10+-lakan
 
Jag kör med AEG's dyraste variant. Eftersom den har en så fantastisk centrifugering har jag skippat torktumlare. Det första exet funkade i 17-18 år (inkl 150 mils flytt från ena till andra villan) och min nuvarande har passerat 12 år.

Om man satsar på en dyr maskin som man räknar med (hoppas 8)) ska hålla många år skall man vara noggrann när det gäller tvättmedelsval. Varva miljövänliga tvättmedel med hårda, elaka tvättmedel ;) då och då.
 
Våra maskiner pajade i juni och vi ville inte lägga ner stora pengar på amskiner då vi ju planerar att bygga hus i det närmaste. Vi köpte då Indensit. Hitintills är jag mycket nöjd, många programm och en entrifugering på 1600varv. Gissa om tvätten torkar fort!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.