Jag har en tvättmaskin ca 5år gammal där trumman sitter fast, svärmor satte igång den och den går ju så de innebär ju rimligtvis att även om man får loss trumman så borde ju motorn må ganska kasst, det är ju min slutsats iaf.

Jag som ändå är rätt kraftig kan inte röra den en mm. Är det värt att öppna den ens tror ni eller är de bara att köra på tippen?
 
MultiMan
Börja med att berätta vad det är för modell. Konstruktionen och anledningen till felet kan variera (rem- eller direktdrivet t ex).

Var det inga oljud innan detta hände? Om trumlagret totalskurit lär det ha skramlat en hel del innan.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Börja med att berätta vad det är för modell. Konstruktionen och anledningen till felet kan variera (rem- eller direktdrivet t ex).

Var det inga oljud innan detta hände? Om trumlagret totalskurit lär det ha skramlat en hel del innan.
Hon sitter här bredvid och det var som ett himla oljud, typ dunkande. Yes den är ba inte på plats så har inte modell o typ.
 
El-patronen i botten brunnit av kanske och kilat fast sig i något hål på trumman. Bryt strömmen, lossa baksidan, nere så är patronen med två tampar på, i mitten är det en mutter, lossa den nästan ut. Sen blir det att jobba med att få ut patronen, en gummipackning som sitter i kläm mellan ytterdel och lika på insidan, brukar sitta bra. Vicka hit och dit, dra och se hur den beter sig, Så småningom ger den sig och kommer med ut.
 
  • Gilla
Bjoern
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
El-patronen i botten brunnit av kanske och kilat fast sig i något hål på trumman. Bryt strömmen, lossa baksidan, nere så är patronen med två tampar på, i mitten är det en mutter, lossa den nästan ut. Sen blir det att jobba med att få ut patronen, en gummipackning som sitter i kläm mellan ytterdel och lika på insidan, brukar sitta bra. Vicka hit och dit, dra och se hur den beter sig, Så småningom ger den sig och kommer med ut.
Topp, köper ny och har den som projekt. Printscreenar o prova de sen när jag har tid o meka. 👍🌻
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.