Jag köpte häromdagen en begagnad toppmatad tvättmaskin (Electrolux EWT 1201)och installerade denna, men stötte direkt på problem vid provkörningen.
Maskinen kör hela programmet utan uppenbara problem, men har sedan sista sköljvattnet kvar när man öppnar luckan efter avslutat program.
Jag antog direkt att pumpen var trasig, men det konstiga är att om man sätter maskinen på programmet "tömning" så pumpar den ur vattnet utan problem.
Vad kan detta bero på?
Har googlat som en tok hela helgen men kan inte hitta någon som haft samma problem.
 
Kontrollera så att du inte har valt "sköljstopp" med centrifugeringsvredet. Då stanna maskinen med vatten i och du måste sedan välja urpumpning manuellt.
 
  • Gilla
mrcooper89
  • Laddar…
Vi hade samma problem (dock annat märke) och det berodde på mynt i avloppssilen...... De gjorde så att vi kunde tömma maskinen "manuellt" men när vi körde program så pumpade den inte ut vattnet från sista sköljningen.

Så ett tips kan vara att kontrollera avloppssilen.

Lycka till

/Krille
 
@handysmurf
Du hade rätt!
Maskinen stod på sköljstopp och nu fungerar den. Jag känner mig som en idiot som inte har fattat detta, så mycket som jag har googlat och läst manualen, men ibland fastnar man bara i en viss tankegång antar jag.
Tack så mycket för hjälpen och det snabba svaret!
 
  • Gilla
Ruttenrot
  • Laddar…
M mrcooper89 skrev:
@handysmurf
Du hade rätt!
Maskinen stod på sköljstopp och nu fungerar den. Jag känner mig som en idiot som inte har fattat detta, så mycket som jag har googlat och läst manualen, men ibland fastnar man bara i en viss tankegång antar jag.
Tack så mycket för hjälpen och det snabba svaret!
Hej mrcooper89!

Har du kvar tvättmaskinen, den toppmatade? Jag köpte en sådan - utan manual...
Tänkte om det dyker upp något problem, om jag får fråga dig?

Ska prova första tvätten nu...

MVH
Marie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.