Har en tvättmaskin enligt foto till mina hyresgäster.
Igår hade en kört 2 tvättar och ingen av gångerna så tömde eller centrifugerade den.
Men vred man på tömning så tömde den ur vattnet, så det bör inte vara nåt i pumpen?

En annan hyresgäst sa att maskinen gick i ca 5min idag sen stannade den.

Några tips?
@electroluxaren ?
Tvättmaskinens typskylt med modell och serienummer, Elektrolux, för teknisk support.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Hushållsmaskiner håller inte lika länge som fastighetsmaskiner ...
 
A
Mycket tyder på stopp i pump eller slang.
Men är det i ett flerfamiljshus kan det här as motorn dvs borstarna
 
Men är det inte konstigt att den pumpar ur vattnet när man väljer det men inte annars?

Tror nog att den gått ungefär som en vanlig maskin, finns 3lgh och en av dom tvättar nog inte alls där och dom andra 2 är 3st till antalet
 
Men är det inte 5 min sedan stopp som är problemet då?

Man lägger i en tvätt kommer ned en timme senare oc konstaterar att den inte tömt, i själva verket har den gått i 5 minuter och sedan stannat.

Vad som sedan kan få den att stoppa efter 5 min är ju svårt att komma på.
 
Nja enligt den ena så hade hon tvättat 2 maskiner där den inte tömt men tvätten verkade ren iaf men det är klart du kan ha rätt.
Måste åka dit själv å kolla
 
A
Kanske knappen sköljstopp är intryckt
 
Nu har jag varit dit och tittat.
Finns ingen direkt knapp för sköljstopp vad jag kan se men däremot kan man stega mellan olika hastigheter på centrifugering och utan tömning men den var på 1400 varv så där var det riktigt.

Körde ett bomull 40 gader, skulle ta 2.15 enligt displayen, efter ca 7-9 min slog maskinen ifrån och det stod 0.01 och symbolen för låset blinkade, ev blinkade symbolen nedanför en stund.
Tror det är en pil mot ett lodrätt streck

Maskinen är väl runt 6-9år skulle jag tro men har nog gått rätt sparsamt, inte kan det vara slut på den redan?
 
A
då tror jag kretskortsfel eller elementfel
blinkar startknappen grön eller röd
 
Grön

Dyra grejer?
 
A
Blinkar den i jämn takt?
 
Lås symbolen blinkar i jämn takt ja, den andra symbolen är jag inte säker på om blinkade i sekvens eller alls men det killar jag så klart upp om det behövs
 
A
Det är bara startknappen som är akruell.
Kan man köra bara centrifugeringsprogrammet?
 
Tror inte det finns ett program enbart för centrifugering?
 
Så här ser panelen ut

Tvättmaskinens kontrollpanel visar olika programinställningar och lyser konstant vid 'Start/Paus'-knappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Programmet bara avslutas sen lyser startknappen konstant inga blinkningar.

Centrifugering programmet går att köra för det fanns så klart ett sånt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.