Har inget vatten draget till enbart tvättmaskinen så jag skruvar av duschslangen och kopplat på tilloppet till tvättmaskinen där, vilket funkar alldeles utmärkt förutom att jag är less att byta fram och tillbaka när man ska duscha och tvätta.
Finns det något T koppling eller liknande man kan skruva på och sen sätta dit tillopp och duschslang så man slipper byta hela tiden?
 
Knappast..eller kanske..eller jovisst...

Har du utanpåliggande rör är det ju enkelt att fixa, har du tvättställ då kan du ju ta kallvatten därifrån...
Du get egentligen för lite information för att kunna svara ordentligt.
 
Aquastilla art 114595
 
Om det är utanpåliggande rör som går in i blandaren. Så är det ju bättre att sätta en T-koppling direkt på inkommande kallvatten istället. Men annars går det också att sätta en T-koppling direkt på blandarens utlopp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Krilleman
Lägg upp en bild hur din installation ser ut så får du mer korrekta svar!
 
Brukar det inte behövas någon form av backventil om det ska bli rätt?
 
  • Haha
Christer G.V.
  • Laddar…
A AG A skrev:
Om det är utanpåliggande rör som går in i blandaren. Så är det ju bättre att sätta en T-koppling direkt på inkommande kallvatten istället. Men annars går det också att sätta en T-koppling direkt på blandarens utlopp.
Fel av mig. Det går ju INTE att sätta en T-koppling på blandarens utlopp, tllsammans med slangen. Då kommer det ju att spola vatten ur duschen när man tvättar. Om det ska fungera måste man ha någon ballofix/avstängning efter T-kopplingen, som sen duschslangen sitter på.
 
Det va ju faktiskt en väldigt bra idé haha
Krilleman Krilleman skrev:
Lägg upp en bild hur din installation ser ut så får du mer korrekta svar!
 
  • En kran med duschslang ovanpå ett badkar, beige vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A AG A skrev:
Fel av mig. Det går ju INTE att sätta en T-koppling på blandarens utlopp, tllsammans med slangen. Då kommer det ju att spola vatten ur duschen när man tvättar. Om det ska fungera måste man ha någon ballofix/avstängning efter T-kopplingen, som sen duschslangen sitter på.
Men trycker ner på kranan typ för att det ska komma vatten till duschslangen/tvättmaskinen, annars rinner det ttill badkaret.
 
Krilleman
Du verkar ju redan ha ett extra vattenuttag monterat på kallvattensidan.

Stämmer det?

Kromad köksblandare med flexibel duschslang i ett beige rum, markerad med grön rektangel runt förmodad brist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Du verkar ju redan ha ett extra vattenuttag monterat på kallvattensidan.

Stämmer det?

[bild]
Jag har försökt få av den men osäker på ifall det faktiskt går
 
Krilleman
J Jenslundell skrev:
Jag har försökt få av den men osäker på ifall det faktiskt går
Nej den lossnar inte.

Hur ser den ut underifrån?
 
Krilleman Krilleman skrev:
Nej den lossnar inte.

Hur ser den ut underifrån?
Mindre trevligt ut, svårt att se men ett hål in.
 
  • Närbild på metalldetaljer, förmodligen en del av en rörinstallation eller maskin, med synliga korrosionsmärken och anslutningsslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jenslundell skrev:
Mindre trevligt ut, svårt att se men ett hål in.
En anslutning för tvättmaskin är det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.