Hej!
Jag köpte en tvättmaskin till badrummet häromdagen och efter att jag packat upp allt och ska försöka koppla in "vattenslangen" så har jag problem med att få bort plast locket? som syns på bilderna. Lägenheten är renoverad och ska följa alla regler om jag inte tolkat det fel. Ström,avlopp, etc.

Jag försökte vrida åt båda hållen men den sitter åt som bara den och jag börjar fundera på om det är rätt ställe att koppla in ? Eller behöver jag något speciellt verktyg för att få bort den enkelt?
Har bara tillgång till dessa 4 bilder just nu men kan tillägga mer om det behövs under veckan.
Tack på förhand
 
  • Radiator termostatventil, grå plastvred, svart rör, vit vägg, metallglans, skruv, text "VAT ELITE".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit termostatventil på radiator, nedre del, närbild, bakgrund är otydlig, metall och plastdetaljer, ingen person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenanslutning med vridventil, säkerhetsanordning, mot vit kakelvägg och avstängningsknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenledning och avloppsrör i badrum, krom och vit plast, mot kakelvägg och mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gängor finns under, polygripen att vrida med är bra, plastproppen är bara ett skydd för gängan. Lite lustigt med anslutning uppifrån, slangen kommer att vika sig och kanske täta till för vattnet. Anslutning ska vara underifrån.
 
  • Gilla
Nollkoll2023
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Gängor finns under, polygripen att vrida med är bra, plastproppen är bara ett skydd för gängan. Lite lustigt med anslutning uppifrån, slangen kommer att vika sig och kanske täta till för vattnet. Anslutning ska vara underifrån.
Tack för det snabba svaret. Ska försöka med en sådan. Lite svårt att vrida när det är så tätt inpå väggen bara.
Jag som trodde det skulle vara enkelt att bara få bort plastskyddet och sedan koppla in. Men ska se om jag kan hitta någon lösning gällande slangen så det inte blir problem i framtiden
 
Får du plats med skruvmuttern på slangen. Annars lossa lite på ästet nertill så går det att svänga ut lite och sedan dra till fästet igen. Lika med att ta bort huven.
 
  • Gilla
Nollkoll2023
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Får du plats med skruvmuttern på slangen. Annars lossa lite på ästet nertill så går det att svänga ut lite och sedan dra till fästet igen. Lika med att ta bort huven.
Tack för hjälpen. Uppskattar det verkligen :) Gör ett nytt försök imorgon efter jobbet haha
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.