Nu verkar det som att tvättmaskinen gick sönder, började lukta bränt och den har tvättat riktigt dåligt på senaste tiden. Är från -92, känns inte som ngn mening att laga.

Vad har ni för tips på bra tvättmaskiner innan jag ger mig ut i mellandagsrean och titta..
Kraven är att den ska ga energiklass A
Prisklass runt 6000kr
Ha stor tvättkapacitet, 6-7kg (småbarn...)

 
Cylinda, Cylinda och Cylinda :)

Samtliga vitvaror är därifrån och har så varit länge. De fungerar bra och har dessutom bra service de få gångerna det har behövts
 
Morsans alla Cylinda maskiner bara krånglar, däremot våran Mielé har gått med ett stopp i 17 år.

Prototypen
 
Hemmakatten
Vi har Cylinda. De har fått mkt bra testvärde hos Råd & Rön. De har möjlighet till 7 sköljningar, vilket är mkt viktigt för att få bort alla tvättmedelsrester (i princip alla andra maskiner har rester kvar). De har ingen äcklig "gummibälg" i öppningen som samlar skräp och måste hållas ren.
 
Cylinda, Cylinda, Cylinda osv.....
Vår Cylinda är från 83, 3 ungar i huset innan vi köpte det.
I gamla huset hade vi morsans gamla Cylinda från 81 nångång, har bytt lager till trumman på den en gång.
1200 varv är inte helt up-to-date men den dagen blir det en....
CYLINDA.
mvh
greenbay
 
Kul att så många gillar sina Cylindor. Känner en liten yrkesstolthet :)
 
Bygg fler som är lika bra så köper jag någr när nuvarande tar slut (om de nu gör det, lilla tvättmaskinen borde ha varit slut sen minst 5 år tillbaka)
 
mats_o skrev:
Bygg fler som är lika bra så köper jag någr när nuvarande tar slut (om de nu gör det, lilla tvättmaskinen borde ha varit slut sen minst 5 år tillbaka)
Då passar det ju bra att tipsa om den nya tvätten som lanseras inom kort. Den är något av det snyggaste i designväg jag sett.
Dessutom ser de tekniska datan väldigt lovande ut. Sen passar det ju bra att de gamla modellerna brukar reas ut när de nya släpps.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.