Funderar på att renovera källarutrymmet på ca 20kvm och bygga en tvättstuga där. Problemet är ju att det finns ju inga vattenledningar eller dyligt där tex vattnet från tvättmaskinen skall ledas in. Är det ändå möjligt att ha tvättmaskin 1.7m under närmsta frånvattenledning (tex att koppla på den på köksvattenledningen)?
Pumpar maskinen detta uppåt? Hur har ni andra gjort när ni renoverat källaren.

Mvh
L
 
Lewen skrev:
Funderar på att renovera källarutrymmet på ca 20kvm och bygga en tvättstuga där. Problemet är ju att det finns ju inga vattenledningar eller dyligt där tex vattnet från tvättmaskinen skall ledas in. Är det ändå möjligt att ha tvättmaskin 1.7m under närmsta frånvattenledning (tex att koppla på den på köksvattenledningen)?
Pumpar maskinen detta uppåt? Hur har ni andra gjort när ni renoverat källaren.

Mvh
L
du ska inte låta tvättmaskinen pumpa upp vattnet.
vet du var husets avlop går ut till gatan? Du kanske har en stam i källaren som du kan gå på.
 
har du inga golbrunnar i källaren i något annat rum?
 
Jag har sett personer som leder utvattnet från tvättmaskinen till en tunna, och i tunnan har de sedan en pump som styrs av en flottör.
 
kurt skrev:
Jag har sett personer som leder utvattnet från tvättmaskinen  till en tunna, och i tunnan har de sedan en pump som styrs av en flottör.
Käns inte som en mordern lösning.

låter konstigt att ha en källare uten att det finns en avlopsstam nånstans
 
Avloppsstammen ligger också tyvärr minst 1,5m högre upp. Har en golvbrunn men den leder bara ut till en stenkista i trädgården. Huset är från -35.

Är det redan kört att påbörja detta projekt?
 
Köp en saniflo, avlopps pump. Godkänd och fungerar bra.

Nej kör på och förverkliga din tvättstuga. Här har du ett bra fungerande system. Har installerat ca 20 st i mina dar och funkar bra.

http://www.saniflo.se/

Lycka till.

/Patrik
 
Tack portgallery...


Det finns då lösningar på allt :)
Hoppas den inte är för dyr bara.

Mvh
/L
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.