4 850 läst · 5 svar
5k läst
5 svar
Tvättmaskin i annan färg än vit
Skall det vara så omöjligt att hitta tvättmaskin/tumlare i någon annan färg än vit?
Skall bygga in en stapel med tvättmaskin+tumlare i badrumet genom att ha ett högt skåp på ena sidan (perfekt för strykbrädan/golvmoppen osv), två mindre skåp på andra sidan och ett överskåp mitt över tvätt-/tumlarstapeln. Kaklet i badrummet skall vara mörkt, skåpsluckorna mörka med ek-kanter, och tvättmaskin + tumlare i en mörkgrå färg.
Det var i alla fall grundtanken, som baserades på en serie maskiner i Gorenjes sortiment. Men dom har utgått! :'( Tvättmaskinen finns några ex kvar i lager, men tumlaren är slutsåld...
Så vad gör jag med min ide nu? Finns möjligen någon alu-färgad kombination att få tag på från Gorenje eller LG, men då är det lyxvarianter av maskinerna. Jag vill bara ha några billiga maskiner som jag har råd med. Och vitt blir ju så fult i samband med resten av badrumet...
Skall bygga in en stapel med tvättmaskin+tumlare i badrumet genom att ha ett högt skåp på ena sidan (perfekt för strykbrädan/golvmoppen osv), två mindre skåp på andra sidan och ett överskåp mitt över tvätt-/tumlarstapeln. Kaklet i badrummet skall vara mörkt, skåpsluckorna mörka med ek-kanter, och tvättmaskin + tumlare i en mörkgrå färg.
Det var i alla fall grundtanken, som baserades på en serie maskiner i Gorenjes sortiment. Men dom har utgått! :'( Tvättmaskinen finns några ex kvar i lager, men tumlaren är slutsåld...
Så vad gör jag med min ide nu? Finns möjligen någon alu-färgad kombination att få tag på från Gorenje eller LG, men då är det lyxvarianter av maskinerna. Jag vill bara ha några billiga maskiner som jag har råd med. Och vitt blir ju så fult i samband med resten av badrumet...
Ett sätt är att lämna in fronten från tvättmaskinen och luckan från torken till en lackerare då får du exakt den färg du vill, jag "rollade" själv om våra maskiner efter det att vi renoverade det gamla gjutjärnsbakaret för att dom skulle matcha varandra, blev en mörkare cherry red och riktigt snyggt ihop med den mörka panel som sitter i badrummet/ tvättstugan.
Hittade kanske lite intressant till dig
------------------------------------------------------------------------
Torktumlare - Cylinda TK 40 Titanium pris 6380 kr
Tvättmaskin - Cylinda FT 46 Titanium pris 7780 kr
Jag vet att dessa finns på www.hallbacks.se för att se bilder.
Tja, inte lågpris direkt. Men rätt färg!drx skrev:Hittade kanske lite intressant till dig
Hur blir detta med knappar, text osv. Elller lämnade du vitt vid själva manöverpanelen?Cutlass skrev:Ett sätt är att lämna in fronten från tvättmaskinen och luckan från torken till en lackerare då får du exakt den färg du vill, jag "rollade" själv om våra maskiner efter det att vi renoverade det gamla gjutjärnsbakaret för att dom skulle matcha varandra, blev en mörkare cherry red och riktigt snyggt ihop med den mörka panel som sitter i badrummet/ tvättstugan.
Liknande trådar
-
Finns någon färg som passar ommålning av både slamfärg och annan färg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Färg på ytterdörr till röda huset - gul, grön, blå eller annan kulör?
Bloggkommentarer -
Fasad med blandat slamfärg och annan färg - vad gör jag?!
Fritidshus -
Måla utsida på dörr i annan färg än insida
Fönster & Dörrar -
METOD Bänkhörnskåpsstomme i annan färg - syns vit kant?
Kök