Hej!

Behöver hjälp med min Whirlpool AWM 5120/1.

Detta händer:
Startar maskinen
Maskinen fyller vatten 2-3 SEK
Maskinen tömmer 10-20 SEK
Sen står allt still.

Jag har kollat nålfällan och de filter jag hittat, samt blåst i slangarna.

När jag kollade på en sprängskiss, såg jag att magnetventilen sitter på insidan av vattenintaget. Kan det vara fel på den? Stämmer symptomen?
Magnetventil till en Whirlpool AWM 5120/1 tvättmaskin, kopplad med vattenslang och elektriska ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undrar
Margareta
 
A
Tror nog att det är ett kabelbrott till motor eller elementfel
 
electroluxaren skrev:
Tror nog att det är ett kabelbrott till motor eller elementfel
Tack
Usch, det låter dyrt. Knappast något man fixar själv.?
 
M Margma skrev:
Tack
Usch, det låter dyrt. Knappast något man fixar själv.?
Vi fick precis vår Whirlpool fixad efter liknande problem. Felet var Vattenkontrollen inne i maskinen. Den som kontrollerar mängden baserat på vikt och mängd tvättmedel.. De fick beställa en ny sådan del från italien och vi fick klara oss utan maskin i ca 2 v. När den installerades visade sig dessutom värmekontrollen vara trasig. Den gick dock att uppgradera mha mjukvara.
 
Om det är ett kabelbrott som man lyckas hitta borde man kunna åtgärda det med en sån här skarvhylsa. Om det är lätt eller svårt att byta element vet jag inte, men det verkar gå att få tag på här för 524 kr inklusive frakt.
 
Tack för tipsen.

Nu uppstår givetvis frågan. Ringa in reparatör eller köpa nytt? Maskinen är ca 10 år, men har bara gått 10-15 gånger om året.

Jag beställde en ny ventil i går - innan jag fick svar i forumet. Så byte av den blir steg ett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.