Hej

Har en tvättmaskin från Electrolux med felmeddelande e10, vilket tyder på att den inte får in vatten. Det märkliga är att om man trycker start knappen igen efter att meddelandet dyker upp så fortsätter maskinen och vatten kommer in. Under program på 2h 10min måste man trycka start knappen 2-3 gånger för att den ska fungera. Ibland stannar den av utan felmeddelande o tar paus och man måste tycka igång maskinen igen. Någon som varit med om liknande?
 
A
N NyAnvändare skrev:
Hej

Har en tvättmaskin från Electrolux med felmeddelande e10, vilket tyder på att den inte får in vatten. Det märkliga är att om man trycker start knappen igen efter att meddelandet dyker upp så fortsätter maskinen och vatten kommer in. Under program på 2h 10min måste man trycka start knappen 2-3 gånger för att den ska fungera. Ibland stannar den av utan felmeddelande o tar paus och man måste tycka igång maskinen igen. Någon som varit med om liknande?
Jamen!
När maskinerna blir uppåt 20-30 år så kan inloppsventilerna ge sig!
eller silarna fulla med rost.
 
electroluxaren skrev:
Jamen!
När maskinerna blir uppåt 20-30 år så kan inloppsventilerna ge sig!
eller silarna fulla med rost.
hej hur hittar man ventilerna eller silarna
 
A
N NyAnvändare skrev:
hej hur hittar man ventilerna eller silarna
följ slangen
 
electroluxaren skrev:
följ slangen
Hej så här ser det ut när jag öppnat den var är silen och avloppsventilen?
Måste jag stänga av vattnet till maskinen innan jag börjar med detta?
 
  • Öppen tvättmaskin med synliga inre komponenter och kablar för reparation eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N NyAnvändare skrev:
Måste jag stänga av vattnet till maskinen innan jag börjar med detta?
Ja och även bryta strömmen
 
  • Gilla
CarVal
  • Laddar…
A
T tergo skrev:
Ja och även bryta strömmen
ingen minns en fegis
 
A
N NyAnvändare skrev:
Hej så här ser det ut när jag öppnat den var är silen och avloppsventilen?
Måste jag stänga av vattnet till maskinen innan jag börjar med detta?
längs till vänster två ventiler rosa å grön elkontakt
 
electroluxaren skrev:
längs till vänster två ventiler rosa å grön elkontakt
hur får jag loss de för att kontrollera dem? Hittar ingenstans jag kan skruva
 
  • En bild visar två föremål med ledningar, metallkontakter och plastdetaljer inuti ett ljust hushållsobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A
N NyAnvändare skrev:
hur får jag loss de för att kontrollera dem? Hittar ingenstans jag kan skruva
bara byt dessa
 
Testat att koppla ur allting på bilden rensa ur med vatten spola osv men hjälper ej. Hittar inga reservdelar för denna maskinen heller då den är så pass gammal. funderar på att köpa en begagnad ifrån blocket, vissa skänker till och med gratis. Något speciellt man ska titta efter på en begagnad?
 
A
N NyAnvändare skrev:
Testat att koppla ur allting på bilden rensa ur med vatten spola osv men hjälper ej. Hittar inga reservdelar för denna maskinen heller då den är så pass gammal. funderar på att köpa en begagnad ifrån blocket, vissa skänker till och med gratis. Något speciellt man ska titta efter på en begagnad?
vem fan tror du kan hjälpa dig om du inte talar om vad du har?
idiotenkelt att hitta delar ta bara denna
https://shop.electrolux.se/tvatt/tv...ektrisk-ventil-till-tvattmaskin/p/50297055001
 
electroluxaren skrev:
vem fan tror du kan hjälpa dig om du inte talar om vad du har?
idiotenkelt att hitta delar ta bara denna
[länk]
Trevlig attityd bakom tbordet.
Jag har sökt på produktnumret för just den produkten och fick upp att den inte kommer passa min maskin
 
A
N NyAnvändare skrev:
Trevlig attityd bakom tbordet.
Jag har sökt på produktnumret för just den produkten och fick upp att den inte kommer passa min maskin
säger du ja ! vi vet ju inte vad du har eller och du är oförmögen att leta själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.