nu är de dags att få en snygg och fräch tvättstuga, tänkte köpa ikea, då de kommer behövas 2skåp,

men tjejen har väldigt dålig rygg så taken är att få upp både tvättmasikn och tumlare, men ikea har inte någon bra lösing på de.

men de finns säkert någn här inne som har.
min första take var att köpa skåp som är gjorda för micro/ ugn..dom är ju lite högre, men hur ska man förankra de? plus att de blir VÄLDIGT högt med en underskåp å en tvättmasikn på de,,,, bli inte lätt å se hur myckte tvättmedel man har hält i:)


en tvättmaskin som centrifugerar hoppar ju å rör på sig en den...
 
Skåp som är gjorda för att sitta ovanför kyl/frys kanske är lagoma i höjd lägg en bänkskiva på så det blir stadigt.

Micro/ugnskåp är försmala för att TM/TT ska rymmas inuti.
 
Vedum har speciella skåp för detta. Finns säkert andra leverantörer också.
 
Segge skrev:
Vedum har speciella skåp för detta. Finns säkert andra leverantörer också.

Jo de vet ja:) har mkt väl god kunskap om deras sortiment, då jag bor här:) plus att ja brukar gå dit 5dagar i veckan:)
 
Jag använder lättbetongblock 40x60x10 med en IKEA bänkskiva ovanpå
 
Nimajneb skrev:
Jag använder lättbetongblock 40x60x10 med en IKEA bänkskiva ovanpå
Har du förankrat tvättmaskinen? Eller står den bara? Hur högt har du den? Totalt från golvet?
 
Lättbetong blocken står på en gummimatta mot klinkers på golvet, höjden blir 40+4,5cm (för bänkskivan)+1,5 (gummimatta). Jag har satt en list i framkant så att inte maskinen ska kunna vandra över kanten. Blocken är limmade mot bänkskivan med PL600. När jag får lust kommer jag att sätta kakel på blocken.
 
Nimajneb skrev:
Lättbetong blocken står på en gummimatta mot klinkers på golvet, höjden blir 40+4,5cm (för bänkskivan)+1,5 (gummimatta). Jag har satt en list i framkant så att inte maskinen ska kunna vandra över kanten. Blocken är limmade mot bänkskivan med PL600. När jag får lust kommer jag att sätta kakel på blocken.


Du har inte någon bild? Låter som en smidig lösning
 
har nu ritat upp tvättstugan hos vedumkök.... blev rikigt snyggt.. men prislappen gillade ja inte, är alldeles för mycket pengar att lägga, på så lite skåp.
 
ggggg blir inte klok på ikeas 3d program.....
 
Nu blir de en tvärvändande, hade en vän över som är rörmokare å vi kom fram till att. Att de blir att bila upp golvet å göra om allt avlopp i källaren. Å även dra nytt hela vägen ut i gatan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.