När man tittar på tvättbänkar som säljs idag verkar de ha samma typ av balja som en vanlig diskbänk som används i kök. Förr såldes tvättbänkar med en balja där framänden var lutad och vågig, alltså en tvättbräda. Det finns separata tvätthoar med tvättbräda, men inte tvättbänkar vad jag sett. Kan man inte ha nytta av en tvättbräda om man ska tvätta vissa plagg för hand? Har någon funderat något kring detta?
 
Jag föredrar tvättho av precis den anledningen du skriver. Senast jag försökte skaffa en fick det bli en separat som stod på ben men en hel bänk vore ju bättre.

Jag tror att det inte är så många som tvättar förhand nu för tiden det kan ju vara en anledning till att det inte säljs hela tvättbänkar.
 
S Stefan_E skrev:
När man tittar på tvättbänkar som säljs idag verkar de ha samma typ av balja som en vanlig diskbänk som används i kök. Förr såldes tvättbänkar med en balja där framänden var lutad och vågig, alltså en tvättbräda. Det finns separata tvätthoar med tvättbräda, men inte tvättbänkar vad jag sett. Kan man inte ha nytta av en tvättbräda om man ska tvätta vissa plagg för hand? Har någon funderat något kring detta?
Riktigt vad en tvättbräda ska tillföra har alltid undandragit sig min fattningsförmåga. Skrubba bort smutsen var nog mer något man fick göra förr; med dagens tvättmedel tvivlar jag på att det behövs.
 
Det är jättebra med tvättbräda när man tvättar förhand inte bara för fläckar utan också för att riktigt knåda igenom det man tvättar och dessutom är det vilsamt för ryggen iom att det är vinklat.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.