T
Är det fler än jag som planerar att ha eller redan har två vanliga ugnar i sitt kök? Nu räknar jag inte mikro då.

Jag resonerar som så; tjälknöl på 80º i ett dygn och potatisgratäng på 175º i 55 minuter. Sen kanske vitlöksbröd och nåt mer samtidigt?!?!

Två ugnar är guld!
 
Det tar lite för mycket plats men jag håller med dig. Visst skulle det vara bra med två ungnar ibland. Jag har dock lärt mig att leva med en ugn och kör mycket på varmluftläget.
Två diskmaskiner är ännu bättre.
Ta från maskin som är diskad och ställ in i den som är smutsig. Du slipper skåpen som mellanlagring.
 
I "vanliga" spisar med ugn är det ju ganska vanligt förekommande med dubbelugn, dock har jag inte sett någon dubbel inbyggnadsvariant.

Jag håller helt med trådskaparen, mycket bra med dubbla ugnar! Vi har en med en lägre "snabbugn" överst, dock lika stor som den vanliga så att man kan använda samma plåtar. Rekommenderas varmt!

/Elin
 
Hemmakatten
Vi har också två ugnar. Den ena ugnen är en kombinerad mikro/ugn, lite mindre än en vanlig ugn, men har alla dess funktioner från över/undrvärme till grill o varmluft. Dessutom kan man kombinera mikro och ugnsfunktioner. Helbra, tycker vi.
 
Som jag skrev i en annan tråd så satsade vi också på kombi mikro/ugn från Siemens istället för en inbyggnadsmikro, därtill en vanlig vanlig ugn förstås. Tyckte att mellanskillnaden var värt det. Däremot så har vi inte fått dem levererade ännu.

Gick bl a på Hemmakattens rekommendationer faktiskt! :)
 
jag som knappt använder en ugn, men det ser ju ganska fett ut om inte annat......
 
Det bidde två här också, fast det inte var tänkt så. Frugan kunde inte släppa tanken på vår tidigare Cylindaspis med gråprickig yta och när vi sprang på en till bra pris på COOP så slog vi till. Men högskåpet med ugn blir kvar och det tycker de kvinnliga medlemmarna i hushållet var jättebra, redan nu bakas det och lagas mat en masse.

Anyone for Whirlpool? häll med VRED, (alltså inte touchkontroll). Vi köpte på oss den i ett tidigt skede, två stycken tom, döttrarna har den andra i sitt renoverade kök. Fungerar OK, saknar dock variabla zoner.

Kjell G
 
Vi kör också med en "vanlig" varluftsugn och en kombinerad mikro, grill, varmluftsugn. Nu saknar jag bara en mikro till då man använder den som ugn men ändå behöver en mikro...

//Markus
 
Vi har oxå två ugnar, en vanlig varmlufts, och en kombi. Jag, som lagar mkt mat, är supernöjd med att ha två ugnar, förstår ej hur jag klarade mig förr. Men en sak är jag grymt missnöjd med. Det går inte att poppa popcorn i vår kombimicro. De poppar inte färdigt, utan bränns istället. Ngn är tipsade om att lägga tallrik under, men när jag testade det exploderade tallriken!(som annars är micro-säker) Urkass!! Så jag poppar popcorn i vår gamla micro i källaren :) Fast det känns lite B när man har en kombiugn för 11 000:- .....
 
Hemmakatten
dalle skrev:
Som jag skrev i en annan tråd så satsade vi också på kombi mikro/ugn från Siemens istället för en inbyggnadsmikro, därtill en vanlig vanlig ugn förstås. Tyckte att mellanskillnaden var värt det. Däremot så har vi inte fått dem levererade ännu.

Gick bl a på Hemmakattens rekommendationer faktiskt! :)
Oj, oj, oj, nu blir jag nervös. ;) Det är inte så lätt alltid att ge bra råd eftersom alla familjer har olika vanor och uppfattningar. Hoppas verkligen ni kommer att uppskatta kombiugnen lika mycket som vi gör. :)
 
Jag har faktiskt upplevt samma problem som Ylva_P vad gäller mikropopcorn i vår kombiugn så jag återgick till det gamla hederliga sättet på spisen i kastrull väl beprövad kastrull, har poppat popcorn i den i minst 20år.
Däremot funderar jag på om jag ska sälja den ugn som kom med huset eller om jag ska montera den någonstans... Tyärr är den ju vit och våra andra ugnar är rostfria.
Behöver man kanske en ugn i garaget?

//Markus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.