Den gamla trappan har blivit skev av inväxta tallrötter. Hittills har reparationen det gått bra (tror jag). Problemet är att de två översta trappstegen saknar vagnstycke (öppet). Frågan är om jan kan gjuta vidare två steg till (längst upp i trappan) ovanpå det som finns där? Vad ska jag tänka på? Finns andra lösningar? Tillägg: Tockleken på befintligt stycke är 9 cm och höjden på de två trappsten blir 31 cm totalt

PS. Konstruktionen på trappan är alltså gjutna vangstycken innanmätet är fyllt med sand och grus och ovanpå ligger trappsteget (gammalt gjutet) ovanpå som ett lock. En grävd grund med betongkanter för byggprojekt, träreglar, jord och byggavfall syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla, rivna betongtrappsteg, rör och skräp, metallräcke i bakgrunden, personens fot syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd mark, tegelstensfundament, trädgårdsarbete, rör och grus, hinkar, skottkärror, oordning, utomhusprojekt, konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Chr3
  • Laddar…
Så här blev det till slut. Jag gjöt på två trappsteg med armeringsjärn som jag fäste med ankarmassa fyllde sedan upp stegen från insidan med betong och fyllde i lite grann av sand för att sedan lägga på plattstegen.
K kalleovh skrev:
Den gamla trappan har blivit skev av inväxta tallrötter. Hittills har reparationen det gått bra (tror jag). Problemet är att de två översta trappstegen saknar vagnstycke (öppet). Frågan är om jan kan gjuta vidare två steg till (längst upp i trappan) ovanpå det som finns där? Vad ska jag tänka på? Finns andra lösningar? Tillägg: Tockleken på befintligt stycke är 9 cm och höjden på de två trappsten blir 31 cm totalt

PS. Konstruktionen på trappan är alltså gjutna vangstycken innanmätet är fyllt med sand och grus och ovanpå ligger trappsteget (gammalt gjutet) ovanpå som ett lock. [bild] [bild] [bild]
K kalleovh skrev:
Den gamla trappan har blivit skev av inväxta tallrötter. Hittills har reparationen det gått bra (tror jag). Problemet är att de två översta trappstegen saknar vagnstycke (öppet). Frågan är om jan kan gjuta vidare två steg till (längst upp i trappan) ovanpå det som finns där? Vad ska jag tänka på? Finns andra lösningar? Tillägg: Tockleken på befintligt stycke är 9 cm och höjden på de två trappsten blir 31 cm totalt

PS. Konstruktionen på trappan är alltså gjutna vangstycken innanmätet är fyllt med sand och grus och ovanpå ligger trappsteget (gammalt gjutet) ovanpå som ett lock. [bild] [bild] [bild]
 
  • Solig betongtrappa utomhus med skuggor, smutsig yta, nära natur och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla, slitna betongtrappsteg utomhus, solljus, skuggor, gräs, grå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sex betongplattor. Skuggor från räcke. Grus, gräs och blommor syns runt omkring. Dagtid, solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dublin och 4 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
  • Gilla
Ma8e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.