Håller på att planera för nya badrummet, och vill ha tips och råd angående väggar...

Badrummet består av två rum som slås ihop till ett, ett litet sovrum + befintligt badrum. Vi har planerat att behålla väggen emellan, men att ta upp en öppning från golv till tak, ca 80 cm bred på mitten av väggen. Badrummet kommer då att ha en del för toalett, tvättställ och högskåp, samt en del för Jacuzzi och duschhörna...

Men nu har jag börjat fundera på om man inte ska öppna upp alltihop och bara ha ett enda stort rum och istället dela av toaletthörnan från resten av badrummet med glasbetongvägg... Vad finns det för fördelar resp. nackdelar med att ha två rum i rummet resp. ett stot rum? Åsikter?
 
Man får ann öppen planlösning & rummet köns större, du kan ju köra med en halvvägg som skärm för toalett delen.
får man se en ritning?
 
Jag skulle bevara badrummet i två avdelningar. Litet annorlunda än alla andras, lättare att skapa myssatmosfären ( om ni nu inte föredrar öppet och sterilt).
Har själv planer/drömmar om att hugga ut en valv mellan mina 2 små rum som ska bli ett badrum i 2 avdelningar. Ser fördelar i att ha flera hörn och väggar att placera allt jag vill ha där.
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.