Hej!

Jag håller på att göra elinstallationer hemma och har nu fastnat lite i dimmerträsket. Just nu är det vardagsrummet jag håller på med och det är två takkronor som jag vill kunna dimra. Men för att slippa ha flera dimmers under varandra på väggen så vill jag bara ha en, fast med två dimmers i...

Det borde ju inte vara speciellt komplicerat att tillverka. Men jag har inte sett någon tillverkare som har detta.

Det kanske är svårt med dimmers som man vrider på, men finns det inga dimmers med touchknapp istället för vred? :confused:

Är det någon som känner till om det finns sådana dimmers eller har ni några andra bra tips på hur man kan lösa detta utan att behöva ha flera separata dimmers på väggen?
 
Kan rekommendera Giras krondimmer system 55, en makalöst härlig dimmer som jag blir glad över varje gång jag använder den. Priset är däremot inte så kul.. tur att jag bara behövde en!
 
Tusen tack!

Men jäklar vad dyra dom är. Alltifrån 900 och uppåt. Giras trodde jag först bara kostade runt 300, men det visade sig bara vara vara själva tryckknappen. Men den var riktigt tuff.

Skall kolla upp vad det som puttrix skrev om att sätta ihop en egen. Det är ju alltid roligt om inte annat... :)

Cheers!

/Mattias
 
Jag gav cirkus 600kr med moms för Eljos kron dimmer på 2*200W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.