Hej,

Jag har bara ett kabel-TV-uttag i min lägenhet och ska sätta upp ett till. Tanken är att sätta i en T-koppling i den befintliga uttaget och sedan dra en förlängningssladd i väggen bort till ett nytt TV-uttag. Frågan är nu vad detta nya TV-uttag ska vara av för typ? Ska det vara ett med slutmotstånd i sig eller ska det vara av någon annat typ?

Tack!
 
Är det ingen som vet svaret på detta? Av uttagen från Elko RS serien (som jag tänkte använda) finns det finns tydligen varianter med 1 dB, 7dB och 13dB dämpning att välja på. Frågan är vilken man ska ha i det här fallet? Och behövs det något slutmotstånd eller ej?
 
Redigerat:
Jag har använt Elko RS centrumplatta (E18 408 71) och ram (E18 456 01) till Triax Slututtag 1,5dB (E60 739 03), det blev billigast så, till mitt stjärnnät och det är sluttuttag med minimal utgångsdämpning du söker. Elko RS paketlösning är Slututtag 1dB (E60 606 81).
 
Tack!

Då beställer jag nog paketlösningen (E60 606 81) eftersom det låter enklast. Konstigt att det blev billigare att beställa alla delarna separat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.