De flesta har säkert tänkt tanken att det vore trevligt att kunna se fotbolls-VM eller andra sportevenemang med kompisar på altanen på en stor TV utomhus, utan att det ska var omständigt att genomföra det. Jag övertalade min sambo att vi skulle köpa en TV, som vi kunde ha ute på altanen och i varmgaraget vintertid. Tanken att man kan titta på någon film, serie eller lyssna på musik medan man kör crosstraining eller styrketräning i garaget.

Du kan läsa blogginlägget här: Tv-projekt.
 
harry73
Visst har man tänkt tanken, kul att du gjorde det.

Försökte du få TV:n vattentät, så att man kan ha den utomhus även om det småregnar?
 
  • Gilla
Jagkanalltomallt och 1 till
  • Laddar…
T
Fint, men gäller att man har bra med yta för att kunna få plats med denna.
Inga problem med den glansiga ytan på TVn utomhus? Kanske skulle gjort en liten skärm runt som blockar solen och delvis småregn.
 
  • Gilla
Danne_72
  • Laddar…
Jag ska ordna någon form av regnskydd. Går och klurar. Antingen lägga pengar på att någon syr ett måttanpassat regnskydd eller köpa skydd som är till större grillar eller motorcyklar och hoppas det passar. Har inte provat TV i skarp läge i fint väder men planerna är att den ska stå i skugga. Har ett stort solparasoll annars för att skugga TV, så man kan ligga o sola sig brun medan man tittar på film. :cool:
 
  • Gilla
ErikLtz och 1 till
  • Laddar…
Roligt projekt!
 
  • Gilla
Danne_72
  • Laddar…
Yey, kul konstruktion och med de breeeda benen ser den ut att klara stormbyar utan att skärmen välter. Kikar på altanen och verkar... inte enkelt... att passera trappstegen med skärmen, dessutom in i köket - är det där "sambon med jorden" vill ha "skärmen med hjul"...? :-O
(har själv byggt ett "rullgolv" för datorbord med stor bildskärm och kontorsstol så arbetsplatsen kan rullas mellan jobbhörna till TV-hörna i stort rum, 6 pivot-hjul under och bygger bara ca 6 cm på höjden och kan utan grejjer på ställas på högkant och bäras bort - inte riktigt damens favorit men ger flexibilitet)
 
G
Bra att ha när det regnar
 
Känns som en stor och klumpig pryl att ha förvarad när det inte är säsong för TV på altanen.
En annan viktig fråga, kommer ens fotbolls VM spelas framöver med tanke på skiten som är nu?

Är själv inte sportintresserad för fem öre så förstår inte behovet alls
 
Stefflo vi alla har olika intressen och syn på saker. En del har raggarbilar i garaget och i mina ögon är det klumpiga bilar som man inte har behov av och tar dyrbar plats för annat. Förvaringen av TV tar egentligen lite plats i garaget, då vi har förvaringslådor sen tidigare som står travat mellan bena, när vi skjuter TV mot vägg.
 
Herregud, använder du dyrbar garageyta som FÖRVARING!!! :p

Roligt projekt, kan kanske bli ett liknande projekt hemma. Då kan man sitta bredvid raggarbilen i garaget och titta på raggarfilmer! :rofl::ok:
 
  • Gilla
Danne_72
  • Laddar…
Mr B jag håller med dig med dyrbar garageyta, men det gör inte min sambo. :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.