Hej jag har precis köpt ett radhus och börjat fixa i trädgården. När jag tog väck ett par buskar hitta jag den här saken det står TV på(se bild). Någon som vet vad det är?

tack på förhand!
 
  • Grön kapsel med bokstäverna "TV" i trädgården, möjligtvis tillhör en teknisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
B
Hydrofor för "sommarvatten"?
 
"Skalet" verkar ju inte täta mot röret/ventilen/kontakten, så jag gissar att det bara är ett skydd för något inuti. Testa att lyfta försiktigt eller se om det går att öppna " locket".
 
Vi har liknande som tydligen är för kabel-tv
 
  • Gilla
Hellwiz
  • Laddar…
H henche skrev:
Vi har liknande som tydligen är för kabel-tv
okej tack. Vet du om det är till enbart erat hus?
 
R
Garanterat är det till fler hus.
Börja inte riva eller göra nått med den där innan du kontaktat styrelsen/samfälligheten etc.

Du behöver ta reda på om kabel tv nätet fortfarande är aktivt eller inte.
Börjar du riva på eget bevåg och det fortfarande används kan du räkna med att få betala reparationerna själv.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
S Simmebaus skrev:
okej tack. Vet du om det är till enbart erat hus?
Vi har ingen på vår tomt men grannen har precis på andra staketet. Så det går antagligen till flera tomter. Jag frågade grannen om de visste vad det var för något och de sade att det var för kabel tv.

Vi har aldrig kopplat in vår kabel tv eller ens vanlig tv....kör bara stream.
 
H henche skrev:
Vi har ingen på vår tomt men grannen har precis på andra staketet. Så det går antagligen till flera tomter. Jag frågade grannen om de visste vad det var för något och de sade att det var för kabel tv.

Vi har aldrig kopplat in vår kabel tv eller ens vanlig tv....kör bara stream.
ok. Nae precis känns lite utdaterat. Tack för infon, upskattat
 
R RalleB skrev:
Garanterat är det till fler hus.
Börja inte riva eller göra nått med den där innan du kontaktat styrelsen/samfälligheten etc.

Du behöver ta reda på om kabel tv nätet fortfarande är aktivt eller inte.
Börjar du riva på eget bevåg och det fortfarande används kan du räkna med att få betala reparationerna själv.
Yes det låter rimligt. Vet du om det finns något sätt att kolla upp det? Vi har ingen förening, är tre radhus där alla äger sitt så att säga. Grannarna vet heller inget.

tack för infon
 
S Simmebaus skrev:
Yes det låter rimligt. Vet du om det finns något sätt att kolla upp det? Vi har ingen förening, är tre radhus där alla äger sitt så att säga. Grannarna vet heller inget.

tack för infon
Comhem var en ganska stor aktör med kabelTV i villakvarter, kanske kontakta dem för att se om det haft något i området. De där brukar bli kvar när kabeltvnät släcks ned i ett område.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Comhem var en ganska stor aktör med kabelTV i villakvarter, kanske kontakta dem för att se om det haft något i området. De där brukar bli kvar när kabeltvnät släcks ned i ett område.
Ok får kolla med dem. Tack!
 
Genom ledningskollen.se kan du se alla som äger ledningar (el/tv/vatten) under din tomt.
Väldigt smidigt, jag använde den för att kolla upp just kabel tv då båda grannarna har just sådana kupor.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
H Hrling skrev:
Genom ledningskollen.se kan du se alla som äger ledningar (el/tv/vatten) under din tomt.
Väldigt smidigt, jag använde den för att kolla upp just kabel tv då båda grannarna har just sådana kupor.
Japp fick alla ritningar skickade till mig. Tack för tipset :)
 
R
Obs!
Allting finns inte med på ledningskollen, privata nät samt många äldre kablar/nät finns inte med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.