Vi vill ha en liten köks-tv men har inget tv-uttag i närheten.. Det enda som finns sitter i vardagsrummet och mellan v-rummet och köket finns ett badrum.. hur löser man det på bästa sätt utan att behöva dra en 25m lång antennsladd längs väggarna? :) Kan man låna ström ur ett vanligt vägguttag eller hur funkar det? Kan tillägga att jag inte kan någonting om el och dylikt! ;)
 
Tv-uttag kanske inte behövs om du har hyfsat nära till sändare. Då kan du använda en bra inomhusantenn.

Ström till vägguttag är inte användbart till tv-signalen, däremot behöver väl tv:n i sig ström, (om det inte är 12 volt förstås)

Kjell G
 
Sedan finns det sändare/mottagare som trådlöst kan överföra antennsignaler från ett ställe med antennuttag till ett ställe som saknar antennuttag. Dom finns att köpa i fackhandeln.
 
elmont skrev:
Sedan finns det sändare/mottagare som trådlöst kan överföra antennsignaler från ett ställe med antennuttag till ett ställe som saknar antennuttag. Dom finns att köpa i fackhandeln.
Det måste ju bli som en typ slavsändare eller? Dessutom måste väl signalen sändas på en frekvens som inte kräver licens och därför konverteras. Låter som en mycket märklig lösning.

Har du nån länk?
 
pefo skrev:
Det måste ju bli som en typ slavsändare eller? Dessutom måste väl signalen sändas på en frekvens som inte kräver licens och därför konverteras. Låter som en mycket märklig lösning.

Har du nån länk?
Är det inte helt enkelt denna typ av produkter som söks? Kvaliten diskuteras här och även här

Har inte provat själv,

Kjell G
 
Exakt, det finns lite olika både till pris och kvalitet. Några fungerar bra vissa sämre kommer i nuläget inte på nått fabrikat att rekommendera, har en granne som är nöjd med den han köpte. Jag brukar få erbjudanden genom mina grossister.
 
Ja, ja, det där var väl inget nytt. Men det är ju inte antennsignalen man överför utan video. Elmont skrev 'överför antennsignalen' och det var därför jag blev nyfiken! ;)
 
går det att dra genom vinden?

Mvh
 
Det GÅR att borra sig genom badrummet uppe vid taket, eller.....

Protte
 
Vi har ingen vind, och dra genom väggarna känns inte som ett alternativ.. Vad kan vi göra då? Måste vi slopa tanken på att ha tv i köket? :(
 
Om man inte säkert vet att man har problem med mottagningen så måste väl det första alternativet vara att testa med en inomhusantenn. Packa upp den försiktigt och lämna tillbaka den om den inte fungerar.
 
Eller om du skaffar dig tv från Telia, där har de en trådlös variant (dock krävs digitalbox och ett tefat). Nackdel är att det kostar pengar, även baspaketet är behäftat med kortavgif á 498 kr/år (horribelt!). Fördel att du kan kolla senaste nyheterna via SVT Play när du vill....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.