Hej alla bastugurus!
Har precis påbörjat mitt bastubygge och nu har jag snöat in mig på iden att bygga in en tv i väggen. :)
Nån som provat?
Svåraste momentet känns som att övertala frun!
Hjälp mig!!! :)
 
Om du måste ha tv i bastun så bastar du för kallt.
 
  • Gilla
alex86
  • Laddar…
Lyssna på din fru!
 
S
i bastun gäller det att basta och eventuellt ta en öl och ha det skönt
 
Hej babianarmar, jag har byggt alltifrån rökbastur i vildmarken till elbastur i källare. I de senare tycker jag att det är helt legitimt att sätta in en tv så att man kan svettas och kolla på hockey samtidigt. I en bastu utan fönster eller vidare utsikt så ersätter en tv det tycker jag, den behöver ju heller inte vara påslagen bara för att man nu ska ta ett bad. Men att se på hockey, ta en öl och basta med vänner känns helt rätt för mig i alla fall. Vet inte om det hjälper med att övertala frun direkt, men stå på dig.
 
  • Gilla
babianarmar
  • Laddar…
Hm! Frugan sida leder...
Ska tilläggas att bastun byggs nere i källaren av två gamla förråd så det finns noll utsikt i övrigt.
Och SBH, självklart tänker jag dricka en öl och ta det lugnt medans jag kollar fotboll eller hockey! :)
 
S
skippa tv. njut av bastun istället ;)
 
Hemelektronik tycker inte om bastuvärme, så du får nog nöja dig med att ha TVn utanför och titta genom en ísolerglasruta.
 
Sätt in en plasma så kan du skippa bastuaggregatet :)
 
  • Gilla
babianarmar
  • Laddar…
Tänk på kondensen som uppstår.
 
  • Gilla
babianarmar
  • Laddar…
Min tanke är att göra typ ett fönster i väggen, montera tv n nån cm mot glasskivan som siliconas fast i liv med panelen och sedan montera ett snyggt foder på det.
 
Åk förbi någon sopstation och hämta hem en gammal tjock tv, så kan du nog ha den i bastun som den är.
 
Jag bytte till glasdörr. Hade inte tänkt på det, men rackarns ! Jag såg tvn i tv rummet från bastun!

Coolt!

... Ända tills jag började kasta vatten.

Goodbye. Såg ingenting.

Så så länge du badar torrbastu - och vem fasiken gör det?!? - kan det ju funka.

Lycka till.
 
  • Gilla
Jan Lahti och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.