Vi har precis börjat vårat husbygge och vi har tänkt ha en kaklad nisch med eluttag, datauttag och sedan en plexiglaskiva utanpå detta, är detta något som räcker eller bör jag
tänka på något annat ?
 
Ventilation/ kylning av nischen. Även moderna "snåla" apparater vill ha lite luft. Och tänk på placeringsreglerna för el i våtrum, enkelt utryckt så skall eluttaget sitta minst 120 cm från dusch och minst 60 cm från badkarskanten (horisontellt avstånd).

Nämner det för att det kan ligga nära till hands att man vill ha TVn så det går att ligga i badet och titta, men då måste den alltså bort från karet en bit.
 
Och oavsett om du har en plexiskiva framför apparaten så finns det risk att det blir för fuktigt i apparaten.
 
hempularen skrev:
Och oavsett om du har en plexiskiva framför apparaten så finns det risk att det blir för fuktigt i apparaten.
Jag är medveten om fukten och värmen som kanske blir, men har du något tips på hus jag kan lösa detta ?
 
Bra ventilation?

När man sover på hotellet i Legoland har de en tv som hänger på väggen, på en arm som man kan dra ut och vinkla. Det verkar inte vara något problem med en helt vanlig tv.
 
Varför vill man ha en tv på toa? Är det för att man skall slippa umgås med resten av familjen eller för att man aldrig skall få komma in och skita när man behöver för att det alltid sitter någon där inne och fiser. Data uttag.. Kolla mailen när man borstar tänderna..?
 
Underhållning när du ligger i badkaret så klart! Telefonen kan du tappa i vattnet, boken blir blöt.
 
Korvgubbe
raveper skrev:
Varför vill man ha en tv på toa? Är det för att man skall slippa umgås med resten av familjen eller för att man aldrig skall få komma in och skita när man behöver för att det alltid sitter någon där inne och fiser. Data uttag.. Kolla mailen när man borstar tänderna..?
Äsch, vad kan vara härligare än att få tappa upp ett hett skumbad, slå i några droppar lavendelolja, tända några doftljus, dra igång en romantisk komedi med Richard Gere & Julia Roberts för att sedan sjunka ned och känna sig som en riktig man?!
 
En dusch..
 
Marlene Eskilsson skrev:
Bra ventilation?

När man sover på hotellet i Legoland har de en tv som hänger på väggen, på en arm som man kan dra ut och vinkla. Det verkar inte vara något problem med en helt vanlig tv.
Är denna lösning intill dusch/badkaret ?
 
raveper skrev:
Varför vill man ha en tv på toa? Är det för att man skall slippa umgås med resten av familjen eller för att man aldrig skall få komma in och skita när man behöver för att det alltid sitter någon där inne och fiser. Data uttag.. Kolla mailen när man borstar tänderna..?
Varför inte ?

Data uttag är ju för digital boxen, men det hoppas jag du visste. Jag vill ha tv för att i mitt fall är det skönt att kunna sätta sig i bubblet med ett glas vin och kanske se en period eller halvlek av lite ishockey eller fotboll. Men det går ju även bra som andra redan nämnt att se en film med frugan.
 
Ja ha.
Ja jag gillar ju varken ishockey eller fotboll. Däremot gillar jag vin, frugan och pengar på banken.
 
Ja, du kunde titta på den från badet. Ett väldigt trångt smalt badrum där de hade tryckt in en massa saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.