Ska flytta till hus i september och undrar vad ni kan rekommendera för företag för bredband, TV och telefoni.

Har kollat på Tele2 och Bredbandsbolaget men blir osäker på hur det där med TV funkar. Är det bara box som gäller då, eller hur fungerar det?

Bor just nu i lägenhet och har Com Hem, men det är ju inget vi kan fortsätta med när vi flyttat till hus...

/Elin
 
Vi har precis gått genom samma procedur. Vi gjorde följande:
TV en enkel box med kortplats då vi inte har någon kabelanslutning. Kortplats för att slippa köpa ny box när /om man önskar betalkanaler.
Tele och Bredband från Tele 2 med korta bindningstider så att det är enkelt att byta om man inte trivs.
Funkar bra än så länge. Lite enklare i Comhem hus lägenhet dock:)

Henrik
 
Man kan ju göra det enkelt för sig och köra Telia för hela slanten, telefoni, bredband och digitaltv genom jacket, detta fungerar särdeles utmärkt för oss och jag anser att telia har den absolut bästa supporten gällande bredband, då vi ej haft digitaltv innan så med dom kontakter jag hittils haft med supporten angående detta så är dom hur bra som helst och framförallt så gällande båda så har dom inte vanliga kontorstider när det gäller att suppporta utan man kan ringa 21.00 och få prata med någon i princip året runt. Tidigare bredbandsleverantör hade en usel support som öppnade kl.09.00 och stängde 17.00 och stängt på helger.
 
robban44 skrev:
Man kan ju göra det enkelt för sig och köra Telia för hela slanten, telefoni, bredband och digitaltv genom jacket, detta fungerar särdeles utmärkt för oss och jag anser att telia har den absolut bästa supporten gällande bredband, då vi ej haft digitaltv innan så med dom kontakter jag hittils haft med supporten angående detta så är dom hur bra som helst och framförallt så gällande båda så har dom inte vanliga kontorstider när det gäller att suppporta utan man kan ringa 21.00 och få prata med någon i princip året runt. Tidigare bredbandsleverantör hade en usel support som öppnade kl.09.00 och stängde 17.00 och stängt på helger.
Vi är snart nödda att skaffa något (bor i hus). Lutar åt en Box, då vi kan ha en box per TV, och de kan fungera även om vi har problem med bredbandet. Digital TV via bredbandet fungerar bara om bredbandet fungerar, ger bara en enda kanal, och om man frågar tillräckligt noga, försämrar bredbandets prestanda för spel (viktigt för grabben).

--- Mats ---
 
Beroende på var huset ligger så kan det vara så att det inte blir så mycket att välja på eftersom alla leverantörer inte kan leverera överallt. Så glöm inte att alltid kolla att du faktsikt kan få den tjänsten du vill ha till just din adress. I vårt fall blev det adsl från Telia som vi egentligen inte ville ha eftersom det bara var de att välja på. Till TVn har vi box och det fungerar bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.