Vi skulle vilja ha TV även i vår gäststuga, men det betyder ju samtidigt att vi måste ha ytterligare en digitalbox. Så långt inget problem.

Men - vi har ju ingen TV-antenn på gäststugan. Går det att använda sig av en sån där bordsantenn istället? Funkar en sådan till dagens moderna TV-sändningar?
 
Det beror lite på vilka mottagningsförhållanden som finns där sommarstugan ligger. Är det bra förhållanden, med optisk sikt mot masten, eller näst intill, så är det i regel inga bekymmer.
 
Swetrot skrev:
Är det bra förhållanden, med optisk sikt mot masten, eller näst intill, så är det i regel inga bekymmer.
Det är lite sämre förhållanden än så, tyvärr. Då är det alltså inte värt att försöka...?
 
Jorg skrev:
Det är lite sämre förhållanden än så, tyvärr. Då är det alltså inte värt att försöka...?
Jag har testat där Teracoms mottagningskarta säger att det skall vara mellan en etta och en tvåa och det har funkat. Jag har använt en billig antennvariant för typ 79:- från Biltema. För sommarstugan tycker jag att det är värt att prova i alla fall...

Yamma
 
Det finns bordsantenner/innomhusantenner "avsedda för digital-TV". Kvalitén varierar. Men för dej att få veta gäller att prova om det funkar. Finns inget annat bra sätt.
 
Vi har haft en bordsantenn stående på vinden och det har fungerat kanon. Tänk på att mottagningen kan variera kraftigt. I ett läge kan signalen vara jättedålig och 10 cm åt sidan kan signalen vara perfekt. Så ge inte upp om det inte fungerar med en gång, testa alla möjliga och omöjliga ställen att ha bordsantennen på :)
 
Jag bor inne i city i en stad i norrland & här har jag inte fri sikt till sändaren, men jag har en aktiv antenn från Clas ohlson för 149 kr och det fungerar bra, huset är ett betonghus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.