Hej

Är med i Villaägarna och de har bra erbjudanden för Trygg Hems larm. Är dessa bra eller skall man köra GS4 eller Securitas?

Skall installera nytt larm i hus om 200 kvm i två våningar. Vill kunna larma på bottenvåningen separat.

Är Trygg Hem bra och vilket typ av larm skall man köra tycker ni?

Tips och rekommendationer mottages tacksamt
 
Jag har Trygga Hems larm och är nöjd med dom. Har inte larmat fel en enda gång i 5års tid.
De gånger jag har haft kontakt med dom så är det proffs hjälp jag har fått.
Men jag skulle vilja byta ut mitt TH-4000 mot ett TH-5000 för att få in mera grejor.
 
Tack vad skillnad på TH-4000 och TH-5000 och skall jag satsa på 5000 med ovan krav?
 
Titta på deras hemsida så ser du skillnaden. Jag har fullt i min larmcentral så jag kan inte komplettera med en brandvanare till.
 
det såg ju intressant ut.......hur funkar det med beställning av larm från staterna?....var ju typ 1/5 av priser här hemma....:D
/
M
 
Verkligen 186 dollar istället för 3995 kr :)

Antar att det är detta som gör det svårt att köpa larmen från USA eller? Förprogrammeringen är det som kostar ger dem monopol.... Värt att ringa och fråga dock.....skiljer ju 2500 kronor

"Larmsystemet levereras förprogrammerat med alla enheter inlästa i centralapparaten. Alla larmgivare märks upp med ett nummer så att du vet vart dom ska placeras. Vi provar av hela larmsystemet och skriver ett testprotokoll. Om ditt larm ska vara anslutet till Securitas medföljer även dina abonnemangsuppgifter för registrering via Internet".
 
Skillnaden är frekvensen! Svenska larm kör på annan frekvens, US larm ställer till det och PTS kan tex hälsa på....

"315 MHz (in USA & Canada) or other UHF channels per local requirement in the country of use"

Kanske går att ställa till 868 MHz men men detta är problemet enligt mässkillen.
 
Det räknas som ett ganska grovt brott att köra radioutrustning på "fel" frekvens i Sverige. Det är ett brott med typ 2 års fängelse i straffskalan, man lär väl iofs bara få villkorligt om man privatimporterat radioutrustning. Det räcker att utrustningen fastnar i tullen så kan du bli åtalad för brott mot radiolagen (eller vad den nu heter). Många inser nog inte hur allvarligt det är.
 
Jag är medveten om problemet med olika frekvenser. Min tanke var inte att importera utan endast att belysa vilka hutlösa priser som svenska firmor tar ut av sina kunder. Även om man räknar med högre moms och tull och ev extra kostnad med frekvensändring för de nordiska länderna, berättigar detta inte till 2500 kr högre pris på en grundsats. I Norge som väl anses som ett land med generellt högre kostnader än sverige är larmet ca 1000kr billigare än i sverige.

Slutsatsen är att svenska larmförsäljare tar hutlöst med betalt för dessa larm.
 
Kolla in offert jag fick på mässan i annan tråd. Känns bättre!
 
Rekomenderar också att kika mer på Powermax+ serien från Visonic. Trygga hem "kör" ju som sagt med dem och de är nedrans dyra men men de ska ju tjäna nått på det hela och driva några nissar som ska sälja det.
www.ebay.co.uk sök på Visonic alt gå till denna sida http://www.wi5alarms.com som jag köpt av, mycket trevlig företag att ha kontakt med.
Då jag letade lite larm så hittade jag till en amerikansk sida som sålde typ 10 olika larm system och där kunde man också ge recension av larm och Powermax+ hade överlägset flest recensioner. Ska se om jag hittar sidan så postar jag här.
Sparade åtskilliga tusenlappar på att köpa från England.
Beställde för 7245:- från England från wi5alarms, Tryggahem vill ha över 10000:- för samma och om man inte är med i Villaägarna så kostar det kring 16000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.