Var köper man en billig och hyfsat bra slang för spikpistol?
 
Om Du behöver en smidig slang som går att använda utomhus när det är lite kallare så kan jag rekomendera följande från Swedol:

HIMOUNT TRYCKLUFTSLANG 10 MM 10 M GRÅ - köp billigt hos Swedol

Sen finns det ju tunnare slangar specifikt för spikpistoler.

Jag har äldre slangar från Clas Ohlson som varit mycket bra men som jag inte lyckats hitta i modern tid. Då hittade jag ovanstående när jag skulle hitta en slang som fungerade i mitt fritidshus i norra Värmland under vintersäsong.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Om Du behöver en smidig slang som går att använda utomhus när det är lite kallare så kan jag rekomendera följande från Swedol:

HIMOUNT TRYCKLUFTSLANG 10 MM 10 M GRÅ - köp billigt hos Swedol

Sen finns det ju tunnare slangar specifikt för spikpistoler.

Jag har äldre slangar från Clas Ohlson som varit mycket bra men som jag inte lyckats hitta i modern tid. Då hittade jag ovanstående när jag skulle hitta en slang som fungerade i mitt fritidshus i norra Värmland under vintersäsong.
Utomhus ja men nu får det ju åt rätt håll
Behöver man 10mm eller kanske grövre? 6mm innerdiameter känns ju snålt... som det finns massor av
 
nino nino skrev:
Utomhus ja men nu får det ju åt rätt håll
Behöver man 10mm eller kanske grövre? 6mm innerdiameter känns ju snålt... som det finns massor av
1/4" räcker väl för spikpistol?
 
K Kane skrev:
1/4" räcker väl för spikpistol?
Ingen aning faktiskt
 
K Kane skrev:
1/4" räcker väl för spikpistol?
Det räcker fint
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Då skulle den här funka fint då? 318:-

Blå 15 meter lång tryckluftsslang i PVC med snabbkoppling för luftkompressor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
PVC-slangar brukar bli styva när det är kallt, när de blir gamla blir de styva även när det inte är kallt. Jag skulle leta efter en i PUR eller en riktig gummislang. Gummislang finns som metervara hos Swedol. För kopplingar väljer jag Cejn e-safe. Finns hos Duab.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
PVC-slangar brukar bli styva när det är kallt, när de blir gamla blir de styva även när det inte är kallt. Jag skulle leta efter en i PUR eller en riktig gummislang. Gummislang finns som metervara hos Swedol. För kopplingar väljer jag Cejn e-safe. Finns hos Duab.
Nu är primära användningen spikpistol nu i vår sommar men det är klart att det är bra om man kan använda den året om.
Ska kolla Swedol
 
+1 på PUR slang och e-safe kopplingar.

Kör 1/4" 20m och det funkar både till stom och dyckert.
 
Kan verkligen rekommendera Biltemas 20m slangvinda, väldigt praktisk
 
Svart tryckluftsslang på 20 meter med text och kopplingar på en mobilskärms produktannons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här?

1/4" är det 6mm?
 
Blå hoprullad luftslang på spole mot bakgrund av schackrutigt golv och grön kompressor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä så här ser den ut. Kostade 389kr om jag inte minns fel
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
...För kopplingar väljer jag Cejn e-safe. Finns hos Duab.
Lånar tråden för ett relaterat "sidoskott".
Det här med kopplingar har jag haft jätteproblem med när det gäller de som sitter på billiga slangpaket från Biltema, Jula o s v. Dom håller helt enkelt inte tätt och kärvar gärna.
Är det Cejn e-safe som gäller om man vill komma upp ett snäpp?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
[bild]Nä så här ser den ut. Kostade 389kr om jag inte minns fel
20m?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.