Vi har ett rum i vår lägenhet, vardagsrummet, som har varit omöjligt att vara i på sistone på grund av tryckförändringar. Våra öron slår lock och det är som en ringande låg signal därinne. Det är likadant även om all el är avstängd därinne. Det enda som är nytt på sistone är att det är takläggare här sedan juli, och det här problemet med vardagsrummet började i oktober då dom var färdiga med byggställningarna och började jobba på taket.
Det är en mycket gammal byggnad. Jag tror inte att elen är bra. Ibland blinkar alla lampor i ett rum samtidigt.
För några år sedan kopplade jag in en bärbar dator i vardagsrummet då gick all el i hela byggnaden. Ingen aning om varför det hände för det var inget fel på sladden.
I mars i år gick en sladd i mitt sovrum sönder och jag flyttade den bara lite vilket orsakade en blixt som blåste ut all elektricitet i lägenheten.
Lägenheten vi bor i är dåligt planerad. Det finns få vägguttag så i mitt sovrum har jag alla elektriska apparater anslutna till samma uttag via förlängningssladdar.
Undrar nu om dessa saker har något att göra med tryckförändringen och signalen i vardagsrummet. Mitt sovrum ligger mittemot vardagsrummet. Vi har även fått både ny spis och ny kyl i år. Osäker på hur det kan påverka vardagsrummet men skulle det vara möjligt? Eller kan det bero det på något med elen och hur den är kopplad? Använder sådana som lägger nytt tak någon typ av maskin eller fläktar som kan orsaka tryckförändringar?
Har även funderat på om det kan vara något fel på internetmodemet vilket står i hallen utanför vardagsrummet, om det i så fall kan avge ljudstörningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.