Vi behöver hjälp Öppen golvsektion med träbjälkar och synlig gammal rörledning i grusig jord, vid en murad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter fukt i en hörna pga fyllt stuprör så ska nu allt återställas. Vi valde att ta upp hela golvet då det luktade. Vi hittade en gammal plastmatta som möglat som någon slängt över ett avloppsrör. Brädorna till blindbotten har vi sprejat en omgång klorin och en omgång ättika då några luktade unket och hade spår av vitmögel? och mörkare mögel. Dom har fullt av hål från trämask med ljust trädamm.
Går dessa att återvända? Vad ska vi i så fall se upp med?
Träplanka med många små hål, troligen från insekter eller borrning, slät yta, naturlig brun färgton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om dom inte går att använda så har vi plankor från ett innertak vi rev. Bräderna är ca 2-4 mm tunnare kan dessa användas?
Tanken är att lägga plast över brädorna sen isolering sen råspont sen parkett. Är där något som vi ska tänka på?
Ekonomin är stram, materialet som jag räknat upp har vi redan
Tack på förhand
 
BraBilligt BraBilligt skrev:
Vi behöver hjälp [bild]

Efter fukt i en hörna pga fyllt stuprör så ska nu allt återställas. Vi valde att ta upp hela golvet då det luktade. Vi hittade en gammal plastmatta som möglat som någon slängt över ett avloppsrör. Brädorna till blindbotten har vi sprejat en omgång klorin och en omgång ättika då några luktade unket och hade spår av vitmögel? och mörkare mögel. Dom har fullt av hål från trämask med ljust trädamm.
Går dessa att återvända? Vad ska vi i så fall se upp med?
[bild]
Om dom inte går att använda så har vi plankor från ett innertak vi rev. Bräderna är ca 2-4 mm tunnare kan dessa användas?
Tanken är att lägga plast över brädorna sen isolering sen råspont sen parkett. Är där något som vi ska tänka på?
Ekonomin är stram, materialet som jag räknat upp har vi redan
Tack på förhand
Hej, ett lite outdated inlägg. Ni har säkert redan löst det där. Men ändå:
Ingen plast i trossbotten! Lägg byggplast på marken istället. Blir ju inte lätt att komma åt, men bäst. Personligen skullejag inte lägga tillbaka de gamla trossbottenbrädorna. Jag skulle använda trossbottenskivor av oljehärdad board eller cementfiber skivor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.