Idag har vi varit hos Eksjöhus och fått en produktionskostnadskalkyl på ett Trend pulpet. Priset vi fick var ca 2.8 miljoner inkl allt (tomt, hus, garage, anslutningsavgifter, fyllning m.m m.m.) Låter det som att det kan stämma? Tomtpriset är då 125 000kr.

Vad jag har förstått så skiljer det rätt mycket så sadeltak och pulpettak (det jag såg här på forumet var 200 000kr). Så om vi då väljer bort det, drar bort några avgifter som han inte trodde skulle komma, men som var bra att ha i beräkningen så hamnar vi på ca 2.5-2.6 miljoner kr. Om vi dessutom gör en del arbete själva blir det ju riktigt bra pris. Tycker nästan det låter för bra!? Vad har ni för åsikter?
 
Om ni verkligen vill ha pulpettak så tror jag ni kommer ångra er om ni snålar in på det för 200.000:-
 
Jo, fast vi vill inte ha det. :) Det var säljaren som tog för givet att vi skulle ha det, på nåt konstigt sett.
 
200 000 i skillnad? På ett LB-hus Classic 135 var prisskillnaden mellan sadeltak och pulpettak 4300 i oktober.
 
Antar att ni har träffat Magnus från Eksjöhus. Vi byggde Lyckan Vinkeln förra året och produktionskalkylen höll.
Kalkylen hade tagit hänsyn till extra fyll på 100.000kr och vi kom undan med bara 25.000kr
Jag har kommit i kontakt med några som byggt med Eksjöhus i Östergötland via forumet och alla dessa har sagt att deras kalkyl har hållt.
 
jhenrikj - Ja, det var vad som stod i en annan tråd iaf, men jag vet inte om det stämmer eller inte.

lambomannen - Ja, det är Magnus vi har träffat. Det låter ju bra att det verkar stämma! :) I vår kalkyl har han också räknat med fyll på 100 000kr.

Då verkar det som att vi 'bara' ska bestämma oss hur vi ska göra.. :D
 
Fasen vilka priser!!!! Skulle gladeligen bygga eget om man kunde få en tomt här för 125' =) Grattis och lycka till!
 
Hur är Magnus annars att ha o göra med? Han tar sig aldrig tid jämfört med andra säljare så jag undrar hur det blir om man ska ha kontakt med hon genom ett helt bygge.

Är Eksjöhus bra om man jämför med Trivselhus och Myresjöhus och Götenehus? När det gäller kvalité, isolering, snygghet på hus osv

Tacksam för svar :)
 
Priset verkar stämma. Vi har fått en kalkyl på 3 200 000 utan garage, men då kostar tomten 750 000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.