Mitt antivirusprogram (F-secure) varnar för att jag har fått Trojanen JS.Agent.db i min dator. Jag har tagit bort trojanen, men den kommer ständigt tillbaka.

Detta händer bara här på Byggahusforum! :mad:Jag kan alltså surfa på andra internetsidor utan att virusvarningen kommer upp.

Någon mer som har problem med detta?
 
Jag får samma varning här på forumet. Jag har också F-secur. Varningen kommer typ 3 ggr i minuten så det är ganska störande.
 
Har googlat lite.
Fler sajter har detta problem, och det verkar vara något som har börjat i dag!

Gjorde en onlinescan av min dator på Symantecs hemsida men ingenting hittades.

Kapersky har namnet på denna trojan i sin virusdatabas men har ännu ingen beskrivning på vad det är och hur man får bort det.

Min slutsats är att eftersom detta är så färskt så avstår jag från internet i väntan på att experterna hittar lösningen.

Jag ber webansvarig kolla upp detta!
 
Ringde Telias support, problem som uppstått idag tydligen, dom hänvisade till symantec.se, precis som Sommartorparn. Efter drygt två timmars virussökande och det ännu inte var färdigt blev abstinensen för stor ;-), bara att vackert trampa iväg till biblioteket där jag sitter nu... Hoppas det är fixat till kvällsronden!
 
Enligt Nielsen är trojanvarningen falskt alarm och de är i kontakt med F-secure och Kaspersky för att åtgärda problemet.
 
Problemet verkar ha upphört för min del.

Vad är det för skumma skript ni utsätter våra datorer för?
 
VARG! Jo, tyvärr är det lite så ibland. De som vill skydda oss från alla hemskheter ute på internettet tar ibland genvägar för att hitta all ondska och det resulterar i falsklarm av den här sorten. När jag arbetade med IT-säkerhet och analyserade datatrafik för att skriva regelverk som utlöste alarm slogs jag av hur många falsklarm man kunde få för att folk inte hade orkat verifiera sina regelverk.
 
Redigerat:
Det är Fsecure som har gått ut med en mindre lyckad uppdatering som har genererat ett stort antal falska larm under dagen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.