S
F-n vad trött jag blir på människor som ska börja med att tala om att man inte ska göra precis det man just sagt att man ska göra, och har lite frågor om, bara för att de inte tycker lika, utan att ha en j-vla aning om förutsättningar eller annat.

Tröttsamt! Gå någon annanstan om ni inte har något positivt eller hjälpsamt att bidra med!
 
S
För den här tråden bidrog med så mycket positivitet! :)
Skriv detta till personen du störde dig på istället för att göra kryptiska inlägg.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Snickerick skrev:
F-n vad trött jag blir på människor som ska börja med att tala om att man inte ska göra precis det man just sagt att man ska göra, och har lite frågor om, bara för att de inte tycker lika, utan att ha en j-vla aning om förutsättningar eller annat.

Tröttsamt! Gå någon annanstan om ni inte har något positivt eller hjälpsamt att bidra med!
Välkommen till Byggahus :D
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Ibland (eller egentligen ofta) kan det vara nyttigt att tänka "outside the box".
Dvs se saker och ting från en ny vinkel, vilket kan ge ett nytt angrepp på problemet.
Det skall du inte förakta. Livet går inte smalspårigt på räls skall du veta :)

Och så fruktansvärt tröttsamt kan det väl inte vara att få lite "off topic" kommentarer.
Vad tar det, tio sekunder av ditt dyrbara liv?
 
S
Lite hat och osämja har väl ingen dött av? Ni andra kan skippa era j-vla smileys för det får er bara att framstå som patetiska! :)
 
S
Den här tråden bidrar på ett sätt som ger positivt resultat.

Om någon ber om tips och råd, är det minsta man kan göra att komma med några. Om man inte har något annat att säga än att man tycker tvärtemot vad någon redan bestämt sig för, kan man faktiskt lika gärna scrolla vidare.

Om man har något tips att komma med, som går i en annan riktning, så kan ju det vara en sak, men nu var så inte fallet. Men även då bör man ju försöka anknyta till den hjälp som faktiskt bes om.

Vill man säga något annat, kan man ju faktiskt starta en egen tråd och säga det där.
 
DanielF skrev:
...Ni andra kan skippa era j-vla smileys för det får er bara att framstå som patetiska! :)
OT
Är det SueCia, Anders M och mig du menar? Och du själv med din smiley då?
 
S
KnockOnWood skrev:
OT
Är det SueCia, Anders M och mig du menar? Och du själv med din smiley då?
Ni andra inkluderar inte mig själv, så klart.
 
DanielF skrev:
Ni andra inkluderar inte mig själv, så klart.
Skojar du?
Det jag skrev var ju ett svar på ditt piglördagsangrepp
DanielF skrev:
Lite hat och osämja har väl ingen dött av? Ni andra kan skippa era j-vla smileys för det får er bara att framstå som patetiska! :)
Men OK, om du vill inkludera dig själv i ditt angrepp, så visst!
Du är lika mycket offer för dina angrepp som vi andra. Vi tycker alltså visst synd om dig!
Nöjd nu?
 
S
Jag repeterar: Ni andra inkluderar inte mig själv, så klart.

Som svar på din fråga... Ja, jag skojar. Du är den lättaste att få igång på detta forum :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Om du ber om tips och råd och någon anser att det du tänkt göra är dumt så är det ju faktiskt ett råd att påpeka att det är en dum idé.
 
DanielF skrev:
Jag repeterar: Ni andra inkluderar inte mig själv, så klart.

Som svar på din fråga... Ja, jag skojar. Du är den lättaste att få igång på detta forum :D
Sarkasm gör sig sällan bra i skrift.. ;)
 
S
Zlade skrev:
Om du ber om tips och råd och någon anser att det du tänkt göra är dumt så är det ju faktiskt ett råd att påpeka att det är en dum idé.
Inte utan att ta reda på förutsättningarna, då är det bara dumt att tro att man vet bättre om något man inte vet nåt.
Om du säger att du ska bygga en altan och undrar om du ska spika eller skruva, så kanske du är måttligt intresserad av att få höra att det är dumt att bygga altaner och att du bör bygga en balkong istället!
 
Snickerick skrev:
Inte utan att ta reda på förutsättningarna, då är det bara dumt att tro att man vet bättre om något man inte vet nåt.
Om du säger att du ska bygga en altan och undrar om du ska spika eller skruva, så kanske du är måttligt intresserad av att få höra att det är dumt att bygga altaner och att du bör bygga en balkong istället!
Fast i ditt fall handlar det inte om att någon föreslagit att du ska bygga en balkong istället för en altan så det är ju irrelevant.

Rent spontant tycker jag också det låter dumt att måla ett tätskikt på kakel.

Om du blir irriterad på att folk ger råd utan att ha alla förutsättningar klara så får du ju helt enkelt skriva upp alla påverkande förutsättningar så att man kan ta hänsyn till det. Enligt din logik så ska ju inte någon skriva i din tråd för det är ingen annan som känner till alla förutsättningar och kan därför inte ge bra råd.
Alternativt får du acceptera att du skriver på ett diskussionsforum där folk är fria att ha åsikter.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Snickerick skrev:
F-n vad trött jag blir på människor som ska börja med att tala om att man inte ska göra precis det man just sagt att man ska göra,
Fast om det är många som tycker "att man inte ska göra" "det man just sagt att man ska göra" kanske det är läge att fundera en gång till om "det man just sagt att man ska göra" är speciellt smart att göra eller möjligen något "man inte ska göra"... ;)
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.