Hej!
Jag har idag ett mörkt klinker i hallen som jag skulle vilja byta ut till något ljusare.
Hur gör jag?
Slår man bort det gamla och ska man då ta också få bort det som det sitter fast på(spackel eller vad det är)?
Eller kan man få ett snyggt alternativ av att måla det befintliga?
Eller går det lägga någon snygg matta direkt på det gamla?

Som ni förstår har jag alltså ingen aning utan försöker lära mig... Har precis bredspacklat och målat om hela hallen så känns tråkigt att ha det mörka trista golvet bara för det känns läskigt att ta tag i det...
Långsmal hall med mörkbrunt klinkergolv i herrgårdsmönster, omgivet av ljusa väggar och tröskel i trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt klinkergolv i en hall med ljusa fogar och en guldig dörrtröskel, i behov av att bytas till ljusare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En formpassad matta hade ju varit enklast och få ner den under mässingslisterna är väl enklast och billigast. Dock inte optimalt om du vill ha ljusare, kommer bli skitigt i en hall.
 
T
Skulle inte kalla det för ett "mörkt" golv precis men men.......antingen bilar du bort det gamla, slipar bort fixet och lägger dit nya plattor som är ljusare då;) Ring en firma och få ett pris på jobbet om du inte tror att du klarar av det själv eller så lägger du in någon snygg laminat direkt på klinker som inte bygger alltför mycket gentemot intilliggande golv. Då kan du ju passa på att byta den dem fula mässingslisterna där den ena dessutom är för kort:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.