Hej,

Köpte hus med tillhörande 230 ACX för styvt ett år sedan.

Klipparen är ifrån 2007 och vi fick den till ett ok pris iom att det redan låg kabel etc i trädgården. Under 2 säsonger har vi gjort följande. Ny laddplatta, ny trafo + kabel, nya hjul fram och bak, batteribyte, service, byte av "huvud kablage". Har några ständigt återkommande felmeddelande "Bakre slingsensor defekt" dvs får gå ut och sparka igång klipparen varje morgon.

Idag kom droppen, "Vänster drivmotor defekt" (eller något liknade). Stort glapp när jag juckar lite på vänster hjul. Så vad gör man ? Första tanken är att att slänga skiten på tippen och åka in och köpa en 330X men sen tar ju snåljåpen överhanden :/

Skall jag beställa en ny drivmotor och klämma in den själv för att köra vidare eller är det lika bra att köpa nytt ? Hela tomten jag har är kuperad så antar att drivmotor/växellåda jobbar hårt här hemma kanske 6år är gränsen vad den klarar ?
 
Plocka ner skiten i sina beståndsdelar och sälj alla relativt nya delar som reservdelar, det verkar ju finnas en marknad..... ;)
Resten av grejerna kan du ju också lägga ut och få en liten slant för.

Så har du i alla fall fått igen lite av de pengar du lagt ner som en grundplåt till nästa ;)
 
  • Gilla
Juholt
  • Laddar…
Jo det lutar nog åt det, fick ett pris på 2900 för en hjulmotor och jag antar att den andra kommer komma ge sig snart med (de har ju slitits lika mycket).

Frågan är om man ska slå till på en 330 nu i höst de är ju sänkta till 23900. Kanske någon här som vet om det kommer hända något till nästa års modell och därför kan vara vettigt att vänta tills i vår med inköp ?
 
330X är ju en helt ny modell så det är väl inte troligt att det skulle ske några omvälvande förändringar till nästa år. Jag har själv en sån sen i våras och kan säga att det är en mycket bra klippare, det är bara att slå till!
 
  • Gilla
Juholt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.