Är det bara vi som har otur? eller är detta normalt sätt för Hjältevadshus?
Vi har några fel som ska åtgärdas men det verkar vara svårt att få det klart. Vi har en dusch på övervåningen där dom dragit rören omvänt så den kan inte användas, efter många påminnelser så kom snickaren tillslut men han kunde inte fixa till det trots att fabriken sagt att det skulle gå. Nu ska en ny blandare vara beställd som dom skulle komma och montera direkt när den kommer (återstår att se) Kaklet i köket ska bytas men det har blivit uppskjutet flera gånger (2ggr pga sjukdom) men dom ringer inte tillbaka och bokar ny tid när dom ska utan man får jaga dom tills dom svarar. Idag så skulle han komma kl.8 men efter ett par timmar så hade inge kommit eller hört av sig så jag fick börja jaga honom igen. Senast kl. 11:30 så skulle han eller byggledaren hört av sig men ingen har ring än så det blir väl att börja ringa igen. Jag börjar bli jävligt trött på detta, är det så här dom brukar jobba? man har annat att gör än att sitta i telefon hela tiden.
 
Vi har inte haft jätteotur med reklamationer - men det har varit en del. Svårigheten har varit som du beskriver att få hantverkaren på plats för att göra grejerna som byggledaren har okejat. När de sagt att de ska komma så har de kommit, men det tar nästan 2 månader från att man fått ok fr byggledaren tills hantverkaren kan komma...

Jag antar att du klagat ordentligt till byggledaren, men gör det igen och gör det både skriftligt till honom/henne och till nån kvalitetsansvarig på HVH. Det hjälper kanske inte men man ska F*N låta folk få veta att det inte funkar.
 
i detta fallet så visade det sig att det inte var byggledaren som var inblandad utan kakelfirman hade inte kontaktat honom. När han fick reda på detta så meddelade han kakelfirman att dom inte var aktuella för detta jobbet och förhoppningsvis inga fler åt dom. Duschenblandaren kom i fredags och kommer att monteras nu på fredag.

Så nu är det frid i sinnet igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.