Hej.

Har tagit bort en tröskel mellan kök och vardagsrum och det var inga större problem. Problemet är dock att nu har jag en höjdskillnad på 1,2-1,5 cm mellan det nya laminatgolvet i köket och parketten i vardagsrummet. Dessutom är det ca 8 cm mellan kanten på laminatgolvet och början på parketten (mellan detta syns betongen).

Hur ska jag snyggast fixa denna nivåskillnad? Har varit och tittat på XL Bygg här i stan plus Bauhaus, men de de hade inte nivålister som var tillräckligt breda att täcka alltihop (förutom en 10 cm tröskel i metall som inte var en nivålist och den antar jag att jag måste stadga upp lite för att det inte ska böja sig när man kliver på den)

Är det kanske enklast att lägga en tunnare eklist för att täcka betongen och sen sätta en vanlig 45mm nivålist? Eller har någon något bättre förslag?

Här kommer några bilder på hur det ser ut just nu.

Bild 007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild 008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild 009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det enklaste är väl att göra som Du tänkte, fyll ut med eklist och sen nivålisten, så har jag gjort på nåt ställe. Det är inte värt för mycke jobb, inte många tänker på hur det ser ut på golvet i dörrhål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.