J
Hejsan,
Jag ska försöka mig på att montera bort persiennerna som sitter inne mellan rutorna i detta fönster.
Vet med mig att det ska svängas runt på nått vis och har prövat lite försiktigt.

Är det någon som har gjort detta och vet hur mycket man måste svänga runt för att kunna sära/öppna mellan och komma åt persiennerna?

Jag tycket det är skumt att svänga runt, känns som hela fönstret ska hoppa ut och det väger ju multim.
 
  • Ett öppet fönster med persienner monterade mellan rutorna. I bakgrunden syns en trädgård med träd och en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett fönster med ett smalt mellanrum mellan rutorna där persiennerna är monterade, en trädgård syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan snurra runt rätt långt innan det tar stopp. Det sitter sedan två långa skruvar som låser fast fönsterdelarna.
 
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kan snurra runt rätt långt innan det tar stopp. Det sitter sedan två långa skruvar som låser fast fönsterdelarna.
Menar du skruvar i pivot-punkten eller skruvar för att sära ytter och inner fönster ?
 
J Jönas skrev:
Menar du skruvar i pivot-punkten eller skruvar för att sära ytter och inner fönster ?
Sära på fönstren.
 
  • Gilla
Jönas
  • Laddar…
Skitläskigt att svänga runt dem första gången, man får lita på att det går bara :) när de är helt upp och ner så kommer de vila på hantaget, så bra att vara lite försiktig där. När man svänger runt dem så kommer det till en punkt när de "faller" inåt så man får bromsa. Man kan knäcka handtaget eller få fula märken i fönsterbågen om man inte lägger ner dem försiktigt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
J
Allt gick 👍🏻 bra. Som du skriver så får man passa så det inte skadar och slår i fönsterbrädan
. Närbild av ett öppet fönster med en fönsterbräda under. Utomhus syns en grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.