Någon som byggt med Trivselhus i Östergötland?
Tacksam för synpunkter gällande kvalitet, pris och servicegrad.
 
Någon måste det väl finnas i alla fall? :surprised:
 
Hej!

Jag har ingen egen erfarenhet av dem, men min bästa vän och hennes sambo var intresserade av en tomt som Trivselhus ägde, och samtidigt en tomt som ett annat husföretag hade.

De valde bort Trivselhus pga att säljaren inte hörde av sig på väldigt länge efter deras intresseanmälan. Sen när han väl hörde av sig så var allt så stressat och han puschade på så att de helt enkelt backade. Det var allt eller inget på 0,3 sekunder, typ...

Det ger inga större poäng i servicegradssamanhang tycker jag...
 
Vi gick inte vidare med Trivselhus eftersom säljaren var väldigt svår att få tag på, och de utlovade uppgifterna som skulle mailas kom aldrig. Hade vi själva varit mer intresserade och påstridiga kanske det hade sett annorlunda ut (?). Har bekanta som byggt med dem, och de är såvitt vi vet väldigt nöjda. De kunde flytta in på utsatt tid, men köksleverantören strulade mycket, det är väl vad jag kan komma ihåg.
Förut fanns det tydligen bara en säljare, vet inte hur det ser ut nu. När våra bekanta byggde hade han uppenbarligen bättre tid och en helt annan servicenivå. Det är inte så konstigt, ska ett helt område med 20 Trivselhus bebyggas ungefär samtidigt, blir det nog väldigt lite tid över för övriga "kanske eventuellt-kunder" om man är ensam säljare.
 
Jo, det är klart att det kan bli så, att inte tiden räcker till, men man får ju inga nya kunder/husköpare på det sättet...
Det kanske finns flera säljare nu, jag har som sagt ingen egen erfarenhet utan vidarebefodrar bara deras erfarenheter.

Wilma - hur länge sen är det ni flyttade in i ert Lönnebergahus?
/Susanne
 
Vi får hoppas att den enorma nybyggarboomen kommer av sig under hösten eller också får de fixa fram fler säljare. Vi är nog rätt påstridiga och har haft bra kontakt hittills. Men vi har ju inte skrivit på än så jag önskar all input vi kan få.
 
Kom just på att ett av husen i vårt område är ett Trivselhus. Vet tyvärr inget om hur det funkat, men det är enda bygget jag sett där snickarna haft ett eget uppställt utedass till sitt förfogande. Har alltid undrat hur de löser den biten annars, det är ju inte alltid skogen ligger runt knuten ;)

Susanne - det är 1 år och 4 månader sedan vi flyttade in i vårt hus.
 
Har varit i kontakt med TH en gång och de var inte direkt serviceinriktade...De har klart de finaste husen men jag väljer bort dem pga av deras nonchalans och låga service...man förväntar sig högre servicegrad med tanke på deras huspriser...
 
Låter ju inget bra!

Anyone else med erfarenhet av grabbarna i Norrköping?!
 
Norrköping?
Det var inte Norrköpingskontoret jag pratade om :-X
Där är det en annan säljare ::)
 
OK....borde kanske ändra rubriken.....men det var ju bra i alla fall. Intrycket hittills är godkänt nämligen!
 
Det var inte Norrköpingskontoret jag pratade om heller..... :-X
 
Calle Anka: Jag har en jobbarkompis som nyligen byggt TH i Nkpg. De är jättenöjda.
Jag fick även tips på vilket bolag (firma i Lkpg) det var som gjorde grunden men har inte uppgifterna här på jobbet. Jag får återkomma men kommer att sitta tight till i helgen och nästa vecka.
 
Yo Ploppis....you've got a mess.......ånej nu låter jag som Kishti Tomita i IDOL-juryn ;D
 
Vi har byggt med TH i Norrköping. Allt har i stort sätt fungerat bra och vi är jätte nöjda med huset. Trivselhus säljare har alltid svarat på våra frågor och har alltid återkommit när han inte har varit tillgänglig just då vi har ringt. Ibland har vi dock upplevt att han har haft mycket att göra och inte riktigt haft tid.

Vi upplevde att vissa av de hantverkare som TH samarbetade med var orimligt dyra. Vi sparade en hel del på att välja egna hantverkare, bland annat fick vi ner priset på målarjobbet med 20 000 kr genom att välja en annan målare.

Det enda jag kan känna mig lite missnöjd med är köksleverantören. De strulade en hel del och visade inget intresse av att rätta till de misstag de gjort. Men jag har hört att TH har bytt köksleverantör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.