Tjenix!

Är det någon idetta långa land som har erfarenheter av Trivselhus eller just 538? Vi har fått ett pris på matrialsatsen, men är nyfikna på vad som kommer till, förutom tomt vi har tänkt göra det mesta själva.

Mvh
 
Hej!

Vi håller på med TH542 och har köpt byggsats av trivselhus. Vi har dessutom valt att fixa kakel och sånt där själva, men allt ingår väl annars. Vad som kommer till för er är väl bara bygglovskostnader, kostnad för kvalitetsansvarig, el under byggtid och såna utgifter. Allt som har med huset att göra kommer med trivselhus!

Pethra
 
Hej!

Tycker ni det har funkat bra med Trivselhus? Hur mycket avdrag blev det när ni fixar lite själva?Från början var vi ute efter att köpa bara ett skal men är det bra grejer så kan man lika väl ta det genom husföretaget (om man inte kan fixa det billigare själv).Var bygger ni? :D

Lotta
 
Hej!

Jag kommer inte riktigt ihåg hur mycket avdrag det blev... Men vi betalar i alla fall 1 050 000:- för byggsatsen, då har vi valt bort allt på övervåningen, trappa och spångolv, fönster och isolering och sånt är det enda vi får, inga väggmaterial och så...

På bottenvåningen har vi valt att köpa allt klinker och kakel själva.

En del tillval har vi prutat på oss, två takfönster uppe, nedsänkt vardagsrum, husqvarnas rostfria vitvaror tillvalspaket 4, en snygg fjäråskupa för hörn, facett heter den och spröjs till fönstren. Den första offerten vi fick låg på 2-2,2 miljoner nånting, men då var det ju nyckelfärdigt det gällde.

Vi bygger i Hölö utanför Södertälje! Samarbetet med Trivselhus har funkat jättebra!
 
Hej!

Vad bra att man kan välja bort tex övervåningen, jag antar att det blev ett rimligt avdrag annars hade ni väl inte gjort det? Det lutar mer och mer åt Trivselhus för våran del så kul att läsa att ni är nöjda! :D Vi får väl börja jobba på att pruta...öva på varandra och så, skojar bara...

Vi har ett par kompisar som pricis skrivit avtal med T-hus, jag fick läsa dessa papper en sak undrar jag över, på köpeavtalet stod det:matrialsats +priset sen stod det en summa på nästan 400000. Vet du vad detta kan vara?Kanske tillval men jag har förmig att det stod något om transport...Det är inte entreprenad för det fanns ett eget kontrakt på nästan en mille för det...Jag tyckte det lät mycket och nu när jag läser vad er offert hamnade på (nyckelfärdigt).

Lotta
 
Hej!

Vet inte vad det kan vara för 400 000 låter ju som massor av pengar!! Kanske skrev du fel, att det ska va 40 000??? Eller?? Isåfall kan det ju vara något tillval. Eller har de köpt till inredd övervåning på ett hus där det inte ingick??? Ingen aning faktiskt, det var ju mkt pengar!

Jag tror vi "tjänar" ungefär 3-400 000 på att göra vår övervåning själva.

Var ska ni bygga??
 
Grunden är en tämligen fet post som tillkommer utöver materialsatsen.

Jag tycker att TH offerterna är väldigt tydliga. Läs!
 
ja, grunden är dyr, det är sant. Men 400 laxar låter ju helt sjukt dyrt, jag har svårt att tro att den grunden slulle bli mer än dubbelt så dyr som vår! Men kanske har de gjort nån markundersökning som visar att sprängning måste göras en del, och då rinner pengarna ganska snabbt iväg....

::)
 
Hej!

Du läste rätt det är 377000 tusen, har fått reda på att det är tillval men hann ej prata klart så mer vet jag inte... ???grunden är inte med , den var med på entreprenörkontraktet. (de bygger enplanshus)

Vi ska bygga i Halmstad om allt går enligt planerna... ;D

 
Kostnad för grunden påverkas ju oxå en del av ev. schakt. Räkna med ca. 200:-/m2/m djup. Detta kan reultera i 10-tusentals extra kronor om man har för mycket torv på tomten... Kan löna sig med ev. torvbrytning på tomten innan husbygge :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.