Hej ! Finns det någon som vet vart ett 542 från Trivselhus finns.

Vi har nästan bestämt oss för 542an men innan vi slår till så vill vi gärna prata med någon som byggt den modellen. Om du vet vart ett sådant hus finns så skicka gärna adressen på min hotmejl. Klicka till vänster i panelen. Eller ring mig på Tel 070-6093011. Det ska visst finnas ett hus i Karlstad.

Får lite knapphändigt med info från trivselhus själva, antar att de har mycket att göra när det går mot våren.


Leif / Hudiksvall

 
Har också upplevt stora problem när det gäller kontakten med Trivselhus.
>:(

Har exempelvis begärt offerter men de har inte återkommit alls. Kanske är det den lokala återförsäljaren som inte är intresserad.

Snygg katalog, bilder och hemsida kan lura en mycket. Kolla upp möjligheten att bygga huset som lösvirkeshus och ta kontakt med en byggfirma/arkitekt så får ni säkert mer för pengarna - inte minst servicemässigt.

Magnus.
 
Vi har inte heller fått in några priser efter ett par försök. Vi träffade återförsäljaren och även då kunde han inte ge oss ungefärliga priser mer än att berätta vad ett annat hus hade gått på som han byggt.

= 1-plans, 140 kvm ca. 2,5 milj nyckelfärdigt...

Tyvärr lite för mycket säljsnack om hur bra de är, så vi drog åt oss öronen lite.
Men än är inte besluten klara så det kan möjligen bli T-hus i slut ändan ändå... :surprised:)

Mvh
 
Fick ett "mellan-tummen-och-armen"-pris igår. Inget definitivt alltså, men i Göteborgsområdet så skulle Trivselhus 542 kosta ca 1,8 milj nyckelfärdigt.

Känns det inte "billigt" för att vara ett Trivselhus? ???

Hälsningar,

Anna ::)
 
Det finns ett omgjort 542 i Järna, det är våra grannar. Själva har vi ett 521.
Deras hus är tvåplan istället för en och en halv. Jättemysigt hus!
 
Hej boende i Järna!
Jag och min sambo har varit och titta i Järna. Vilket fint område! Hur har kontakten med Trivselhus varit där? Hur har allt fungerat? Kanske kan du hjälpa till med vad det kostar att göra ändringar i deras husritningar?
Har tomtpriset på 600 000 kr inkluderat ev pålar etc?

Iram
 
Iram:

Jag har skickat ett direktmeddelande till dig!
/FlitigaLisa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.